جستجو

میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.


رتبه بندی جهانی ۶۴ کشور تولید کننده محصولات فولادی توسط انجمن جهانی فولاد نشان می دهد میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۹۴۳.۹ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۱.۱ درصدی همراه بوده است.

فعالان بازار در روز جمعه (۱۸ آگوست) اعلام کردند مجموع کل تولید محصولات فولادی در کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ به ۴۳.۳ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در نیمه اول ۲۰۲۳ حدود 3.4 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، میزان تولید جهانی محصولات فولادی در ماه ژوئن ۲۰۲۳ به ۱۵۸.۸ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان تولید این محصولات در ماه ژوئن ۲۰۲۳ با کاهش ۰.۱ درصدی نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ همراه بوده است.

در این میان معامله گران گزارش دادند میزان تولید محصولات فولادی در کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین در ژوئن ۲۰۲۳ به ۶.۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشورها در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۵.۲ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل و ۱۴.۷ درصد کمتر از می ۲۰۲۳ می باشد.

با توجه به داده های منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد در روز جمعه (۱۸ آگوست)، ده کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی در ژوئن ۲۰۲۳ شامل موارد زیر است:

بررسی ها نشان می دهد چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۹۰۹۱.۱ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۰.۴ درصد رشد داشته است.
همچنین به نقل از برخی منابع خبری، هند دومین کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی است که در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱۱.۲ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ژوئن ۲۰۲۳ نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ با رشد ۱۲.۹ درصدی همراه بوده است.
معامله گران اعلام کردند میزان تولید محصولات فولادی در کشور ژاپن نیز در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۷.۳ میلیون تن بوده است که نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ کاهش ۱.۷ درصدی را تجربه کرده است.

باید توجه داشت که ایالات متحده آمریکا چهارمین کشور تولید کننده برتر محصولات فولادی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۶.۸ میلیون تن گزارش شده است. این در حالی است که تولید محصولات فولادی در این کشور در ژوئن ۲۰۲۳ با افزایش ۰.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

تحلیل گران بازار گزارش دادند کشور روسیه نیز در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۵.۸ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۳.۸ درصد افزایش داشته است.
بررسی ها نشان می دهد ششمین کشور تولید کننده برتر محصولات فولادی کشور کره جنوبی است که در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۵.۵ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ با کاهش ۰.۹ درصدی همراه بوده است.

باید توجه داشت که کشور ایران هفتمین کشور تولید کننده برتر محصولات فولادی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳.۲ میلیون تن گزارش شده است. این در حالی است که تولید محصولات فولادی در این کشور در ژوئن ۲۰۲۳ با افزایش ۱۷.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.
همچنین به نقل از برخی منابع خبری، آلمان هشتمین کشور برتر تولید کننده محصولات فولادی است که در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۲.۹ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ کاهش ۸.۴ درصدی را تجربه کرده است.

تحلیل گران بازار گزارش دادند کشور ترکیه نیز در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۲.۹ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۱.۵ درصد افت داشته است.
معامله گران اعلام کردند میزان تولید محصولات فولادی در کشور برزیل نیز در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۲.۶ میلیون تن بوده است که نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۱۲.۵ درصد افت داشته است.

در سال ۲۰۲۲ تولید جهانی محصولات فولادی به ۱.۸۳۱ میلیارد تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۴.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد کشورهای مستقل مشترک المنافع و اوکراین برای سال ۲۰۲۲ کل تولید محصولات فولادی را به ۸۵.۲ میلیون تن رساندند که حدود ۲۰.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

فعالان بازار گزارش دادند اوکراین در سال ۲۰۲۲ تولید محصولات فولادی را ۷۰.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داد و به ۶.۳ میلیون تن رساند. به این ترتیب کشور اوکراین به دلیل جنگ، به رتبه ۲۵ در رده بندی تولیدکنندگان فولاد جهان بر أساس رتبه بندی انجمن جهانی فولاد سقوط کرد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.