جستجو

با توجه به داده های منتشر شده مشخص شد، میزان تولید سنگ آهن در چین در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.


چین در ژوئیه ۲۰۲۳، میزان تولید سنگ آهن را به ۸۵.۷ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن در چین در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۸ درصد نسبت به ژوئیه ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز یک شنبه (۲۰ آگوست) اعلام کردند شاخص میزان تولید سنگ آهن چین در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ در مقایسه با ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، شاخص میزان تولید سنگ آهن چین در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۵۶۶.۸ میلیون تن گزارش شد. این در حالی است که شاخص ذکر شده در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۶.۵ درصد افزایش داشته است.

در این میان معامله گران گزارش دادند در ماه ژوئیه، قیمت این مواد خام در کشور چین افزایش یافت و متعاقباً در سطوح نسبتاً بالایی نوسان داشت. بررسی ها نشان می دهد در پایان ماه ژوئیه ۲۰۲۳، قیمت سنگ آهن چین به دلیل تأثیر طوفان های Doksuri و Hanun کاهش یافته است.

شرکت های فولادی مستقر در چین در ژوئیه ۲۰۲۳ میزان واردات سنگ آهن را به ۹۳.۴ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن در چین در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

به نقل از برخی تاجران، حجم واردات سنگ آهن به چین در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲.۵ درصد در مقایسه با ژوئیه ۲۰۲۲ افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میانگین هزینه واردات سنگ آهن به چین در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱۰۴.۹ دلار در هر تن گزارش شده است. باید توجه داشت که شاخص اعلام شده در ژوئیه ۲۰۲۳ نسبت به ژوئن ۱.۷ درصد کاهش داشته است.

همچنین معامله گران اعلام کردند میزان واردات سنگ آهن به کشور چین در ماه های ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۶۶۹.۴ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به این کشور در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۶.۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

فعالان بازار اعلام کردند تحلیل گران بازار کاهش قیمت سنگ آهن را به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر تن در سال ۲۰۲۳ پیش بینی می کنند. باید توجه داشت که این امر به دلیل تقاضای ضعیف فولادسازان مستقر در چین به دلیل وضعیت بخش ساخت و ساز است. وب سایت Goldman Sachs پیش بینی خود را برای قیمت سنگ آهن در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به ۹۰ دلار در هر تن کاهش داده است که نسبت به سال قبل با کاهش ۱۲ درصدی همراه بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، تحلیلگران شرکت ING انتظار دارند قیمت این ماده خام در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ در سطح ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ در سطح ۱۰۰ دلار در هر تن باشد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.