جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات سنگ آهن به ترکیه در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳۴.۶ درصد نسبت به سال قبل افت داشت.


آمار ارائه شده توسط موسسه آماری ترکیه (TUIK) نشان داد میزان واردات سنگ آهن به ترکیه در ژوئن سال جاری به ۷۲۳ هزار و ۱۳۷ تن رسید. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به ترکیه در ژوئن ۲۰۲۳ نسبت به ماه می ۱۷.۳ درصد افزایش یافته است. همچنین باید توجه داشت که میزان واردات سنگ آهن به ترکیه در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۴۲.۴ درصدی مواجه شده است.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۸ آگوست) اعلام کردند ارزش واردات سنگ آهن به ترکیه در ژوئن سال ۲۰۲۳ به ۱۰۱.۴۵ میلیون دلار رسید. این در حالی است که ارزش محموله های سنگ آهن وارد شده به ترکیه در ماه ژوئن ۲۰۲۳ با کاهش ۵۱.۱ درصدی نسبت به سال قبل و افزایش ۲۰.۳ درصدی نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، میزان واردات سنگ آهن به ترکیه در شش ماهه نخست ۲۰۲۳ به ۳.۵۹ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به ترکیه در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ کاهش ۳۴.۶ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است.

در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۱۸ آگوست) گزارش دادند ارزش واردات سنگ آهن به ترکیه در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۴۶۳.۰۲ میلیون دلار گزارش شد. باید توجه داشت که ارزش واردات سنگ آهن به ترکیه در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ با کاهش ۴۳.۱ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

به نقل از برخی تاجران، در دوره ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ میزان واردات سنگ آهن از برزیل به ترکیه به ۲.۴۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از برزیل به ترکیه در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۶.۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۱۸ آگوست) اعلام کردند پس از برزیل، سوئد با تامین ۶۵۴ هزار و ۷۸۲ تن در جایگاه دوم برای واردات سنگ آهن به ترکیه قرار داشت. همچنین بررسی ها نشان می دهد روسیه نیز در مدت مشابه حدود 160 هزار و ۹۴۴ تن سنگ آهن به ترکیه صادر کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.