جستجو

شرکت برزیلی واله از برنامه خود برای احداث یک مگاهاب در خاورمیانه خبر داده است. این مگاهاب به ساخت بریکت گرم و کنسانتره سنگ آهن و عرضه محصولات آن به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اختصاص دارد.


شرکت برزیلی واله در جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن جهان از برنامه خود برای ساخت یک مگاهاب در خاورمیانه خبر داده است.

اجرای این طرح در سال آینده میلادی آغاز می‌شود و هدف از آن تولید محصولات سنگ آهنی کم کربن برای صنعت فولاد است. عملیات تولید در نخستین کارخانه این مگاهاب در سال ۲۰۲۷ میلادی شروع می‌شود.

در سال گذشته میلادی واله از برنامه خود برای توسعه کارخانه‌های تولیدی در عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان خبر داده و گفته بود، محصولات این کارخانه‌ها که بریکت گرم است و به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عرضه خواهد شد.

واله در توضیح بیشتر درباره این طرح گفت: این شرکت قراردادهایی با آن دسته از مشتریان خود منعقد کرده که به دنبال راهکارهایی برای کاهش انتشار دی اکسید کربن در صنعت فولاد هستند و فرآوری هر چه بیشتر بریکت سنگ آهن می‌تواند گامی در این مسیر باشد.

به نقل از رویترز، واله هنوز اطلاعاتی در مورد میزان سرمایه‌گذاری که می‌خواهد در این پروژه صرف کند ارائه نکرده و همچنین نگفته که اجرای این مگاهاب را در کدام کشور خاورمیانه آغاز خواهد کرد.

برنامه واله احداث و راه‌اندازی کارخانه‌های کنسانتره سنگ آهن و بریکت‌سازی در این مگاهاب است. واله همچنین خبر داده که شرکای محلی آن اجرای زیرساخت‌های موردنیاز این پروژه را در دستور کار قرار داده اند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.