جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی آهن خام در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۲.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.


وب سایت خبری Ukrmetalurgprom با استناد به داده های انجمن جهانی فولاد اعلام کرد تولید جهانی آهن خام در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ به ۹۵۸.۲۴ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان تولید جهانی آهن خام در ۸ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۲.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۲۶ سپتامبر) اعلام کردند تولید جهانی آهن خام در ماه آگوست ۲۰۲۳ به ۱۱۹.۸۲ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان تولید جهانی آهن خام در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۴.۴ درصد بیشتر از سال قبل و 2.3 درصد کمتر از ماه قبل گزارش شده است.

به نقل از چندین منبع خبری، تولید جهانی آهن خام به روش کوره بلند برای ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ بالغ بر ۸۸۰.۷۷ میلیون تن و به روش آهن اسفنجی حدود ۷۷.۴۷ میلیون تن بوده است.

در این میان معامله گران گزارش دادند بزرگترین کشورهای تولید کننده آهن خام در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ شامل موارد زیر بوده است:

بررسی ها نشان می دهد کشور چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۶۰۳.۵۹ میلیون تن آهن خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

به نقل از برخی منابع خبری، میزان آهن خام تولید شده در بهارات (هند) در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۸۸.۷۶ میلیون تن بوده است که نسبت به سال قبل با افزایش ۱۰.۲ درصدی همراه بوده است.

معامله گران اعلام کردند کشور ژاپن در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۴۲.۴۵ میلیون تن آهن خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳ درصد افت داشته است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند اوکراین برای ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۳.۹۱ میلیون تن آهن خام تولید کرد که ۲۴.۱ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است. بنابراین طبق بررسی های انجام شده، کشور اوکراین در رتبه بندی تولید کنندگان جهانی آهن در رتبه شانزدهم قرار دارد. باید توجه داشت که اوکراین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۵۳۴ هزار تن آهن خام ذوب کرد که نسبت به ماه قبل ۰.۷ درصد افت داشته است.

به نقل از برخی تاجران، تولید جهانی آهن خام در سال ۲۰۲۲ به ۱.۳۹ میلیارد تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی آهن خام در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ با ۳ درصد کاهش همراه بوده است.

همچنین طبق بررسی های انجام شده، میزان تولید جهانی آهن خام به روش کوره بلند در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۲۸ میلیارد تن اعلام شد. این در حالی است که میزان تولید جهانی آهن اسفنجی در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۱۰.۵۲ میلیون تن گزارش شده است.

فعالان بازار اعلام کردند سه کشور برتر تولید کننده آهن خام در سال ۲۰۲۲ شامل چین، بهارات و ژاپن بوده است. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲ کشو چین حدود ۸۶۳.۸۳ میلیون تن آهن خام تولید کرد که نسبت به سال قبل با کاهش ۰.۸ درصدی همراه بوده است.

همچنین باید توجه داشت که بهارات (هند) نیز در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲۱.۹ میلیون تن آهن خام تولید کرد که نسبت به سال قبل با رشد ۴.۴ درصدی همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد میزان تولید آهن خام توسط ژاپن در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۴.۱ میلیون تن گزارش شده است که نسبت به سال قبل کاهش ۸.۸ درصدی را تجربه کرده است.

در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۲۶ سپتامبر) گزارش دادند اوکراین در سال ۲۰۲۲ با شاخص ۶.۳۹ میلیون تن در رتبه پانزدهم رتبه بندی تولیدکنندگان آهن خام در جهان قرار گرفت. باید توجه داشت که میزان تولید آهن خام توسط اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۹.۸ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

به نقل از برخی تاجران، تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ به ۱۴۰.۷ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ با ۱۰.۸ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ همراه بوده است. باید توجه داشت که چین، هند و ژاپن در سه رتبه اول تولید فولاد قرار دارند. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲ چین حدود ۱.۰۱۳ میلیارد تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به سال قبل با کاهش ۲.۱ درصدی همراه بوده است. همچنین میزان تولید محصولات فولادی در هند نیز در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲۴.۷ میلیون تن بود که نسبت به سال قبل حدود ۵.۵ درصد رشد داشته است.

همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۲۶ سپتامبر) اعلام کردند ژاپن در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۹.۲ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به سال قبل کاهش ۷.۴ درصدی را تجربه کرده است. باید توجه داشت که اوکراین با تولید ۶.۳ میلیون تن محصول فولادی در سال ۲۰۲۲ در جایگاه بیست و پنجم قرار گرفت. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ توسط اوکراین حدود ۷۰.۷ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.