جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی آهن خام در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۵.۷ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.


وب سایت خبری Ukrmetalurgprom با استناد به داده های انجمن جهانی فولاد اعلام کرد؛ تولید جهانی آهن خام در ژانویه ۲۰۲۴ به ۱۱۲.۳ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان تولید جهانی آهن خام در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۵.۷ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است. باید توجه داشت که میزان تولید جهانی آهن خام در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۰.۱۴ درصد نسبت به ژانویه ۲۰۲۳ رشد داشته است.

فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۵ فوریه) اعلام کردند تولید جهانی آهن خام به روش کوره بلند برای ژانویه ۲۰۲۴ بالغ بر ۱۰۲.۶۷ میلیون تن و به روش آهن اسفنجی حدود ۹.۶۶ میلیون تن بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، بزرگترین کشورهای تولید کننده آهن خام در ژانویه ۲۰۲۴ شامل موارد زیر بوده است:

بررسی ها نشان می دهد کشور چین در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۶۷.۲۹ میلیون تن آهن خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳.۱ درصد افت داشته است.

به نقل از برخی منابع خبری، میزان آهن خام تولید شده در بهارات (هند) در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۱۲.۰۴ میلیون تن بوده است که نسبت به سال قبل با افزایش ۷.۵ درصدی همراه بوده است.

معامله گران اعلام کردند کشور ژاپن در ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۵.۳۴ میلیون تن آهن خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۰.۳ درصد رشد داشته است.

در این میان معامله گران در روز یکشنبه (۲۵ فوریه) گزارش دادند اوکراین برای ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۵۵۵ هزار تن آهن خام تولید کرد که ۴۴.۵ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است. بنابراین طبق بررسی های انجام شده، کشور اوکراین در رتبه بندی تولید کنندگان جهانی آهن در رتبه شانزدهم قرار دارد. باید توجه داشت که میزان تولید آهن خام در اوکراین در ماه ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افت داشته است.

تولید جهانی آهن خام در سال ۲۰۲۳ به ۱.۴۱ میلیارد تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی آهن خام در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ با ۱.۱ درصد افزایش همراه بوده است.

همچنین طبق بررسی های انجام شده، میزان تولید جهانی آهن خام به روش کوره بلند در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۲۹ میلیارد تن اعلام شد. این در حالی است که میزان تولید جهانی آهن اسفنجی در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۲۰.۱۵ میلیون تن گزارش شده است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند سه کشور برتر تولید کننده آهن خام در سال ۲۰۲۳ شامل چین، بهارات و ژاپن بوده است. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۳ کشو چین حدود ۸۷۱.۰۱ میلیون تن آهن خام تولید کرد که نسبت به سال قبل با افزایش ۰.۷ درصدی همراه بوده است.

همچنین باید توجه داشت که بهارات (هند) نیز در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۳۵.۰۷ میلیون تن آهن خام تولید کرد که نسبت به سال قبل با رشد ۱۰.۶ درصدی همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد میزان تولید آهن خام توسط ژاپن در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۳.۰۴ میلیون تن گزارش شده است که نسبت به سال قبل کاهش ۱.۷ درصدی را تجربه کرده است.

در این میان معامله گران گزارش دادند اوکراین در سال ۲۰۲۳ با شاخص ۶ میلیون تن در رتبه شانزدهم رتبه بندی تولیدکنندگان آهن خام در جهان قرار گرفت. باید توجه داشت که میزان تولید آهن خام توسط اوکراین در سال ۲۰۲۳ حدود ۶.۱ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

به نقل از برخی تجار، تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۳ به ۱.۸۵ میلیارد تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۳ با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲ همراه بوده است. باید توجه داشت که چین، هند و ژاپن در سه رتبه اول تولید فولاد قرار دارند. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۳ چین حدود ۱.۰۱۹ میلیارد تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به سال قبل بدون تغییر بوده است. همچنین میزان تولید محصولات فولادی در هند نیز در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴۰.۲ میلیون تن بود که نسبت به سال قبل حدود ۱۱.۸ درصد رشد داشته است.

فعالان بازار اعلام کردند ژاپن در سال ۲۰۲۳ حدود ۸۷ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به سال قبل کاهش ۲.۵ درصدی را تجربه کرده است. باید توجه داشت که اوکراین با تولید ۶.۳ میلیون تن محصول فولادی در سال ۲۰۲۳ در جایگاه بیست و چهارم قرار گرفت. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ توسط اوکراین حدود ۰.۶ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.