جستجو

قیمت ضایعات فولادی چین در دوره بررسی 7 اکتبر تا 13ام کاهش یافت و شاخص ملی قیمت قراضه فولاد به پایین‌ترین سطح چهار ماهه خود یعنی 2937.4 یوان در هر تن (409 دلار در تن) با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 13 درصدی تا 13 اکتبر رسید.


گروه Shagang، فولادساز پیشرو کوره قوس الکتریکی (EAF) در چین که دفتر مرکزی آن در استان جیانگ سو چین شرقی است، قیمت خرید قراضه فولاد خود را در 10 اکتبر 50 یوان در تن کاهش داد تا هزینه مواد اولیه کاهش یابد.

در 14 اکتبر، سازنده EAF کاهش دیگر 30 یوان در تن را برای قیمت های خرید قراضه خود اعلام کرد و اکنون به فروشندگان قراضه 2890 یوان 2950 در تن برای ضایعات درجه HMS فرآوری شده داخلی شامل تحویل به کارخانه ها و مالیات بر ارزش افزوده 13 درصدی به فروشندگان قراضه پرداخت می کند.

یک تحلیلگر بازار در شانگهای مشاهده کرد که آخرین تعدیل قیمت Shagang باعث ایجاد وحشت در میان فروشندگان قراضه داخلی شد و آنها را وادار کرد که از ترس کاهش بیشتر قیمت ها برای تحویل ضایعات به مشتریان عجله کنند.

در نتیجه، تحویل قراضه به فولادسازان 61 کوره بلند (BF) و کوره قوس الکتریکی (EAF) در چین تحت نظارت Mysteel به طور میانگین 2777 تن در روز طی 7 اکتبر 12 بود که نسبت به هفته قبل 12.1 درصد افزایش داشت.

بررسی Mysteel نشان داد در طول مدت مشابه، مصرف قراضه در میان این 61 تولیدکننده فولاد در هفته تغییر چندانی نداشت و با 0.5 درصد کاهش نسبت به هفته قبل به میانگین 2593 تن در روز رسید.

بر این اساس، کل موجودی‌های ضایعات فولادی که توسط 61 کارخانه نمونه‌برداری شده، 76397 تن یا 4.2 درصد در هفته افزایش یافت و تا 12 اکتبر به 1.89 میلیون تن رسید که برای 11 روز استفاده کافی است، یعنی 0.1 روز بیشتر از هفته قبل.

با این حال، در مقایسه با سایر نهاده های فولادسازی از جمله سنگ آهن و کک، قراضه فولاد مقرون به صرفه تر باقی مانده است، که ممکن است با وجود بدبینی حاکم بر بازار، از تقاضای قراضه از کارخانه های چینی حمایت کند و کاهش قیمت قراضه را در کوتاه مدت کندتر کند.

بر اساس ارزیابی Mysteel، از 13 اکتبر، هزینه های ساخت فولاد با استفاده از قراضه در میان کارخانه های مجتمع در استان جیانگ سو به 2603 یوان در هر تن بدون احتساب 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده رسید که 154.7 یوان در هر تن کمتر از هزینه استفاده از فلز داغ بود.

منبع: معدن نیوز

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.