جستجو

بر اساس آخرین آماری که توسط اداره ملی آمار این کشور (NBS) گردآوری شده است، تولید سنگ آهن در چین (ROM) در ماه سپتامبر به 742.8 میلیون تن رسید که 6.1 درصد بیشتر از دوره مشابه در سال گذشته است. افزایش سالانه از 7 درصد ثبت شده در ژانویه اوت به دلیل کاهش تولید ماه گذشته کاهش یافت.


مای استیل بر اساس داده‌های خود محاسبه کرد که تنها در ماه سپتامبر، چین 84.4 میلیون تن سنگ آهن ROM تولید کرد که 2.3 درصد نسبت به آگوست کاهش یافت و به چهار ماه افزایش متوالی پایان داد.

تولید ماه گذشته نیز با کاهش 0.9 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد.

مای استیل خاطرنشان کرد که اکثر شرکت‌های استخراج سنگ آهن داخلی در بیشتر ماه سپتامبر تا زمانی که برخی از فعالیت‌های خود چند روز قبل از جشنواره میانه پاییز و تعطیلات روز ملی چین که از 29 سپتامبر آغاز شد، به حالت تعلیق درآمدند، در تولید خود باقی ماندند.

در آن زمان، اکثر فولادسازان خرید سنگ آهن را متوقف کرده بودند، زیرا مقادیر کافی برای حفظ تولید عادی در طول تعطیلات هشت روزه که اکثر معامله گران سنگ معدن کسب و کار خود را تعطیل می کردند، تهیه کرده بودند و همانطور که گزارش شده، تکمیل مجدد موجودی بیشتر برای کارخانه ها دشوار می شود.

مای استیل خاطرنشان کرد که پیش از این، شرکت‌های فولادی در سراسر کشور خرید سنگ‌آهن داخلی خود را افزایش داده بودند تا ذخایر داخلی خود را برای گذر از وقفه طولانی تکمیل کنند.

در نتیجه، سنگ آهن ذخیره شده توسط معدنچیان داخلی به دلیل کاهش تولید معدنچیان و تقاضای قوی کارخانه های فولاد، همچنان کاهش می یابد. تا 5 اکتبر، موجودی کنسانتره سنگ آهن داخلی نشان داد که 186 شرکت معدنی چین تحت بررسی منظم Mysteel به 921500 تن کاهش یافته است که تقریباً 37 درصد در ماه کاهش یافته است.

شرایط بنیادی بازار سالم به افزایش قیمت سنگ آهن در ماه گذشته کمک کرد، به طوری که قیمت پیشنهادی 66 درصد عیار آهن در تانگشان در استان هبی شمال چین تحت ارزیابی Mysteel به 1101 یوان در هر دسی تن (150.4 دلار در هر دسی تن) با احتساب 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت.

منبع: معدن نیوز

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.