جستجو

گفت‌وگوی معدن‌مدیا با امیر مظاهری، مشاور مدیرعامل فولاد مبارکه در حوزه دانش بنیان، در حاشیه نشست سالیانه مدیرعامل و اعضای هیئت کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه اصفهان با شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایندگان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور؛

🔸شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار ویژگی‌های پیش‌برنده‌ای همچون خلاقیت و ایده‌محور بودن، خصوصیاتی دارند که آن‌ها را تضعیف می‌کند؛ این شرکت‌ها تاب‌آوری کمی دارند؛ مثلاً وقتی حول محور یک ایده، یک شرکت دانش‌بنیان شکل بگیرد و در بازه زمانی شاید حدوداً شش ماهه به درآمدزایی و پایداری نرسد، ممکن است طی چند ماه بعد ورشکست شود. رویکرد فعلی فولاد مبارکه این است که با قرارگرفتن در کنار این شرکت‌ها و حمایت خود، این تاب‌آوری را افزایش دهد تا علاوه بر رشد این شرکت‌ها، خود مجموعه فولاد مبارکه نیز در عرصه نوآوری و فناوری ارتقاء پیدا کند.

🔸فولاد مبارکه در این مسیر بسیار جدی است؛ چرا که راهبری این مجموعه خطرپذیر بر عهده خود مدیرعامل مجموعه است و تمامی معاونین نیز در این مسیر همراهی می‌کنند.

🔸 در چشم‌اندازی که ترسیم کرده‌ایم، امیدواریم به مجموعه‌ای شامل حدوداً 40-50 شرکت دانش‌بنیان برسیم که در کنار فولاد مبارکه قرار بگیرند و در مسیر ارتقاء مجموعه در حوزه تکنولوژی و نوآوری کمک کنند.

دانلود ویدیو

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.