جستجو

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد، اظهار کرد: سه الی چهارسال است که تورم محصولات فولاد، مهم ترین عامل برای میزان جهش قیمتی بوده است.


بهادر احرامیان با بیان اینکه قیمت تولیدات محصولات فولادی همواره در پایین ترین سطح قیمتی بوده است، مطرح کرد: بازار فولاد در ایران مانند بازار تولیدات دیگر نیست، لذا در بعضی از مواقع تحلیل گران و کارشناسان محصولات فولادی به اشتباه افزایش قیمت فولاد را به میزان عرضه و تقاضا ربط می دهند، بیشتر از آنکه عرضه و تقاضا بر نوسانات قیمتی بازار حاکم باشد، میزان تورم بر این مولفه موثر است.

عضو هیئت مدیره انجمنن فولاد، تصریح کرد: چند سال است رویه بازار تغییر کرده است و مولفه های عرضه و تقاضا، تاثیر چندانی بر رویه جهش های قیمتی در بازار فولاد ندارند. همچنین با برسی بازار و روند نرخ تورم می توان به نتیجه رسید که میزان نرخ تورم می تواند عامل اصلی در نوسانات قیمتی باشد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.