جستجو

تولید کنسانتره مس تصفیه شده جهانی طی هشت ماهه 2023، 5 درصد افزایش یافت و طی این مدت تولید مس تصفیه شده نیز رشد پیدا کرد.


بر اساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه آگوست ۲۰۲۳، حدود ۱۷ میلیون و ۶۰۹ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند؛ این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۱۶ میلیون و ۷۶۸ هزار تن بود.

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی هشت ماهه سال جاری میلادی، ۲۱ میلیون و ۴۱۳ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۲ (۲۰ میلیون و ۷۹۶ هزار تن)، حدود ۳ درصد افزایش یافت.

معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه آگوست ۲۰۲۳، حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲، ۱۴ میلیون و ۲۶۷ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۱٫۳ درصدی تولید این معادن در جهان است. از این میزان، هفت میلیون و ۲۷۵ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره آمریکا، سه میلیون و ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن آسیا، دو میلیون و ۲۴۲ هزار و ۵۰۰ تن آفریقا، یک میلیون و ۳۲۹ هزار و ۱۰۰ تن اروپا و ۵۹۹ هزار و ۸۰۰ تن مربوط به اقیانوسیه بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۸ میلیون و ۶۹۸ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال پیش (۱۷میلیون و ۸۶۶ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴٫۶ درصدی است.

بنا بر این گزارش، قیمت جهانی مس در خال حاضر هشت هزار و ۱۴۱ دلار در تن است. قیمت این فلز طی یک سال اخیر، نوسانات قابل‌توجهی را ثبت کرد؛ به طوری که قیمت مس در آبان ماه سال ۱۴۰۱، هفت هزار و ۹۴۰ دلار در تن بود اما دو ماه بعد، به حدود ۹ هزار و ۴۰۰ دلار در تن رسید. این روند در ماه‌های بعد کاهشی بود و حتی در خرداد و مهر ماه امسال به حدود هفت هزار و ۹۵۰ دلار در تن نیز رسید.

منبع: ایمیدرو

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.