جستجو

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان به دنبال راهکارهای افزایش درآمد باشند و این مجموعه ها باید با یک برنامه زمانبندی به درآمدزایی مورد انتظار برسند.


محمدرضا موثقی نیا عصر امروز در بازدید از مناطق ویژه اقتصادی پارسیان و لامرد، طی سخنانی افزود: سرمایه بلااستفاده در کشور بسیار است و باید به دنبال جذب آن در جهت توسعه این حوزه و کشور باشیم.

در این سفر محمدرضا موثقی نیا از اسکله های شماره 3، 7 و 8 منطقه اقتصادی پارسیان بازدید کرد. اسکله پهلوگیری، تخلیه و بارگیری این منطقه(شماره 3) در لیست پروژه های آماده افتتاح قرار دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو از منطقه اقتصادی پارسیان دیدن کرد

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین از بخش های دیگر این منطقه همچون پروژه پتروشیمی سروش انرژی، تاسیسات نمک زدایی و طرح های مرتبط با زیرساخت دیدن کرد.

همچنین عملیات اجرایی احداث مجتمع تولید شمش منیزیم عصر امروز در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، با اجرای کلنگ زنی نمادین توسط محمدرضا موثقی نیا رئیس هیات عامل ایمیدرو آغاز شد.

سرمایه گذاری ارزی و ریالی احداث مجتمع تولید شمش منیزیم به ترتیب ۱۳ میلیون یورو و۷ هزار میلیارد ریال، با اشتغال 200 نفر مستقیم و ۸۰۰ نفر غیر مستقیم است.

آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع تولید شمش منیزیم

این پروژه صنعتی به وسعت ۱۲ هکتار ساخته می شود که قرار است در آن، شمش منیزیم با خلوص ۹۹.8 به ظرفیت سالانه 12 هزار تن، فروسیلیسیم ۷۵ درصد به ظرفیت سالانه 12.5هزار تن، میکرو سیلیکا به ظرفیت سالانه 3 هزار تن و دولومیت کلسینه به ظرفیت ۷۰ هزار تن تولید شود.

در مراسم مذکور، عباس قنبری «معاون اداری و مالی» و حسام مقدمعلی «معاون طرح های توسعه معادن و صنایع معدنی» ایمیدرو و تعدادی از مدیران این سازمان، رئیس هیات ایمیدرو را همراهی کردند.

موثقی نیا با بیان اینکه ایمیدرو حمایت لازم را در زمینه قوانین برای جذب سرمایه گذار خواهد داشت، عنوان کرد: ما در ایمیدرو مصمم به توسعه معادن و صنایع معدنی کشور هستیم و در این زمینه مناطق ویژه اقتصادی ابزارهایی در راستای توسعه واردات، صادرات، انتقال تکنولوژی و… هستند که یک مزیت به شمار می رود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بنابراین باید این مناطق توسعه یابد تا این موضوع به توسعه معدن و صنایع معدنی تسری یابد.

وی اعلام کرد: با توجه به عقب ماندگی در حوزه معدن به تعبیر رهبر معظم انقلاب؛ برای جبران آن نیاز به انقلاب معدنی داریم. امیدواریم با اقدامات انجام انجام شده و برنامه های پیش رو مناطق ویژه اقتصادی؛ بیش از پیش شاهد توسعه در این حوزه باشیم.

منبع: ایمیدرو

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.