جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، موجودی سنگ آهن در ۳۵ بندر چین در میان کاهش احتمالی تولید آهن خام، ممکن است انباشته شود.


تا ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ موجودی سنگ آهن در ۳۵ بندر ردیابی شده توسط SMM در چین به ۱۱۲.۴ میلیون تن رسید. این در حالی است که موجودی سنگ آهن در بنادر ذکر شده در چین در هفته دوم دسامبر حدود ۱.۷۱ میلیون تن نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۵ دسامبر) اعلام کردند میانگین تحویل روزانه سنگ آهن از ۳۵ بندر ردیابی شده توسط SMM در چین در هفته دوم دسامبر ۲۰۲۳ به ۲.۹۲۶ میلیون تن افزایش یافت. این در حالی است که شاخص اعلام شده نسبت به هفته قبل با افزایش ۵۷۰۰۰ تنی همراه بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، با توجه به داده های منتشر شده توسط SMM، به دلیل افزایش نرخ بهره برداری BFs و تولید آهن خام، تقاضای کنسانتره سنگ آهن در چین همچنان قوی باقی ماند. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد با توجه به اینکه باران و برف ممکن است حمل و نقل را با مشکل مواجه کند، برخی از کارخانه های فولادی برای خرید سنگ آهن در بنادر عجله کرده اند، بنابراین صادرات سنگ آهن از بنادر چین در هفته دوم دسامبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

در این میان معامله گران گزارش دادند از آنجایی که دور سوم افزایش قیمت کک و کاهش قیمت فولاد باعث کاهش سود زیادی خواهد شد، کارخانه‌ های فولادسازی در هفته های آینده به دنبال خرید مواد خام بر اساس نیاز خواهند بود.

علاوه بر این به نقل از برخی تاجران، محدودیت های ثابت تولید مرتبط با حفاظت از محیط زیست ممکن است BF ها را برای تعمیر و نگهداری بیش از حد انتظار مسدود کند. باید توجه داشت که در این شرایط، تولید کنسانتره سنگ آهن ممکن است کاهش یابد.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند طوفان های مکرر برف و هوای بادی در شمال چین ممکن است کارایی عملیات لایروبی بنادر را کاهش دهد. در نتیجه به طور خلاصه، ممکن است موجودی سنگ آهن در ۳۵ بندر چین در هفته های انباشته شود.

منبع: آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.