جستجو

با توجه به پیش بینی های انجام شده، تقاضا برای محصولات فولادی در سال ۲۰۲۴ در بیشتر مناطق جهان افزایش خواهد یافت.


موسسه بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings در بررسی جدید خود اعلام کرد چشم انداز جهانی بخش فولاد در سال ۲۰۲۴ بی طرف باقی می ماند و تقاضا برای محصولات فولادی در سال ۲۰۲۴ در اکثر مناطق جهان افزایش خواهد یافت.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۲۶ دسامبر) اعلام کردند طبق پیش بینی موسسه بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings کاهش اندکی در تولید محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۴ پیش بینی می شود و صنعت فولاد اروپا به پویایی مثبت باز خواهد گشت.

به نقل از چندین منبع خبری، بر اساس بررسی موسسه بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings، بازارهای جهانی محصولات فولادی در سال ۲۰۲۴ تا حد زیادی متعادل و در وضعیت کمی بهتر از سال ۲۰۲۳ خواهند بود. موسسه بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings انتظار رشد تک رقمی پایین تقاضا در بیشتر مناطق در سال ۲۰۲۴ را دارد، به استثنای چین که پیش بینی مش شود در آن تولید و مصرف محصولات فولادی اندکی کاهش یابد.

در این میان معامله گران در در روز سه شنبه (۲۶ دسامبر) گزارش دادند محرک های کلیدی تقاضای فولاد، تولید، خودرو و زیرساخت ها، به ویژه مربوط به انتقال انرژی خواهد بود. در عین حال، صنعت ساختمان همچنان تحت تاثیر نرخ سود بالا در سال آینده خواهد بود.

به نقل از برخی تاجران، موسسه بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings پیش بینی می کند که بخش فولاد اروپا پس از چندین سال کاهش در سال ۲۰۲۴ به رشد مثبت باز خواهد گشت. باید توجه داشت که این امر با هزینه های خودرو، تولید صنعتی و زیرساخت ها در میان کاهش تورم و قیمت انرژی هدایت می شود. با این حال باید توجه داشت که ضعف های ساختاری در صنعت همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۲۶ دسامبر) اعلام کردند هند که بازار اصلی فروش محصولات فولادی است، باید در سال آینده رشد قابل توجهی در تولید و حاشیه سود ثابت داشته باشد. باید توجه داشت که با کاهش فشار واردات و مثبت ماندن رشد تقاضا، بازار برزیل احتمالا بهبود خواهد یافت.

به نقل از برخی منابع خبری، موسسه بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings در ارزیابی خود اعلام کرد که سود فولادسازان به دلیل بهبود تقاضا، افزایش جزئی قیمت در چین، هند و اروپا و کاهش قیمت مواد خام در سال ۲۰۲۴ اندکی افزایش می یابد یا در حد متوسط باقی می ماند. این در حالی است که طبق پیش بینی های انجام شده، حاشیه سود تولید کنندگان مستقر در چین از پایین ترین سطح سال ۲۰۲۳ به بهبود خود ادامه خواهد داد.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۲۶ دسامبر) اعلام کردند خطرات اصلی برای صنعت فولاد جهانی ادامه نرخ بهره بالا در صورت تداوم تورم در بازارهای توسعه یافته، قیمت بالای انرژی و پیشرفت سیاست اقتصادی در چین است.

موسسه بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings خاطرنشان کرد که طبق چشم ‌انداز سال ۲۰۲۴، اصول شرکت ‌های فولادی ایالات متحده انعطاف ‌پذیر هستند. همانطور که اشاره شد، ادغام صنعت منجر به نظم در عرضه شده است و تحلیلگران بر این باورند که سرمایه گذاری های استراتژیک با هدف تقویت پروفایل های عملیاتی منجر به بهبود حاشیه سود در طول چرخه تولید خواهد شد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.