جستجو

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: صنعت دانش بنیان و تلاش در این جهت، موجب حرکت و پویایی بیشتر اقتصاد جامعه در این مسیر می‌شود.


روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در رویداد سوم ملی «صنعت دانش بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست بوم فناوری» که صبح امروز با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و جمعی از مسوولان کشوری و مدیران واحدهای دانش بنیان در مرکز همایش های بین المللی هتل بزرگ ارم تهران برگزار شد، اظهار کرد: تجربه نشان می‌دهد وقتی مدام موضوعی تکرار شود آن امر به فرهنگ و باور عمومی تبدیل می‌شود همچنانکه تکرار واژه صنعت دانش بنیان و تلاش در این جهت موجب حرکت و پویایی بیشتر اقتصاد جامعه در این مسیر می‌شود.

وی افزود: اینکه این رویداد به شکل منظم و ماهیانه برگزار می‌شود در امتداد مسیر شاهد رخداد اقدامات تاثیرگذار و سازنده ای خواهیم بود زیرا با برگزاری جلسات متمادی آوردگاه خوبی از نتایج مناسب حاصل خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور عنوان کرد: طی بیش از چهل سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت مانند دوره کنونی هم افزایی و همراهی استراتژیک خوبی بین حوزه های مختلف صمت و معاونت علمی و وزارت علوم و سایر مراکز مربوطه وجود نداشته که این موضوع بسیار امید بخش است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در دنیا شهرک‌های صنعتی و پارک‌های فناوری در هم عجین بوده و تفکیک شده نیستند؛ اما ما مقداری دچار تعدد عناوین و تیترها شده ایم از قبیل پارک، منطقه آزاد، منطقه ویژه و شهرک صنعتی در حالیکه در بسیاری از کشورهای دنیا این حرکت جدی شروع شده که هویت‌ها اگرچه خوب است در طول و عرض توسعه پیدا کنند اما باید با جدیت بیشتر به محتوا هم پرداخته شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در پایان گفت: به طور مثال چه اشکالی دارد شهرک‌های صنعتی علاوه بر مزیت‌های شهرک‌های صنعتی دارای مزیت مناطق آزاد، مزیت مناطق ویژه و مزیت پارک‌های علم و فناوری را هم داشته باشد، به عبارتی اصطلاحا ظرف‌های کمتر با محتواهای غنی داشته باشیم.

رویداد سوم صنعت دانش‌بنیان با هدف حرکت به سمت اکوسیستم دانش‌بنیان صنعت محور و دارای قدرت رقابت در بازارهای بین‌المللی با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، بیش از ۵۰۰ نفر از صنعتگران، کارآفرینان، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه دانش‌بنیان و ۲۶۸ شرکت دانش‌بنیان، فناور، عاملین خوشه کسب و کار، کلینیک‌های کسب و کار و فن‌بازار با همکاری وزارتخانه‌‌های صنعت، معدن و تجارت؛ علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در هتل ارم تهران در حال برگزاریست.

منبع: روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.