جستجو

ابوالفضل صالح‌آبادی، دبیر انجمن مس گفت: بر اساس آمار منتشره از ابتدای امسال تاکنون ارزش محصولات صادراتی بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل رشد پنج درصدی را به ثبت رسانده است.


ابوالفضل صالح‌آبادی، دبیر انجمن مس در رابطه با میزان صادرات محصولات تولیدی، اظهار کرد: بر اساس آمار منتشره از ابتدای امسال تاکنون ارزش محصولات صادراتی بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ با پنج درصد رشد مواجه شده است.
وی افزود: از جمله کشورهای هدف صادراتی در ۹ ماهه اخیر می‌توان به چین، ترکیه، هند، امارات متحده و آلمان اشاره کرد.

برنامه‌های انجمن صنعت مس

دبیر انجمن مس در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های انجمن تا پایان سال، گفت: توسعه بازارهای صادراتی (برگزاری نمایشگاه‌ها، نشست‌ و کنگره‌های تخصصی)، حمایت از تولیدکنندگان زنجیره تولید مس (برنامه‌هایی برای تامین مالی مطابق قانون) و ارتقا دانش فنی فعالان و تولیدکنندگان از جمله برنامه‌های مهم انجمن تا پایان سال به حساب می‌آید.

چالش‌های صنعت مس

صالح‌آبادی در رابطه با چالش‌های صنعت مس، گفت: بالا بودن هزینه‌های تولید به علت کمبود زیرساخت‌ها، فرسودگی ماشین‌آلات و تحریم‌ها، متنوع نبود محصولات تولیدی (صادرات محصولات خام یا نیم خام) و حضور نداشتن در بازارهای جهانی ازچالش‌های مهم این صنعت محسوب می‌شود.
دبیر انجمن مس در مورد مهم‌ترین اقدامات موثر دولت در راستای رفع مشکلات صنعت مس، اظهار کرد: افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تولید، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و حضور در بازارهای جهانی از جمله مهم‌ترین اقدامات به منظور رفع چالش‌های مذکور به حساب می‌آیند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.