جستجو

دبیرانجمن سنگ آهن ایران، بیان کرد: شرایط امروزه معدن و فولاد همچنان در حالت رکود است، چراکه میزان عرضه و تقاضا در داخل دچار اختلال است.


سعید عسکرزاده در خصوص وضعیت امروزه صنعت معدن، بیان کرد: در حال حاضر توسعه معدن و صنایع معدنی بطور چشمگیر نمایان است ولی الباقی بخش های صنعتی در کشور نتوانستد پا به پای صنعت معدن حرکت کنند، به همین دلیل تولیدات صنایع دیگر دچار مشکل است و باعث ایجاد رکود شده است.

وی در ادامه افزود: زمانی که طرح جامع فولاد تدوین شد، قرار بر این بود که سایر بخش ها نیز همزمان با صنعت معدن و فولاد با رشد و رونق روبرو شوند اما این اتفاق نیفتاد، بطورمثال تاکنون در بخش جاده‌ای، حمل و نقل ریلی، اسکله ها، تجهیزات، انرژی و… چه توسعه ای داشتیم؟

به گفته دبیرانجمن سنگ آهن ایران، بیش از ۱۰میلیون مازاد گندله در کشور وجود دارد. از طرفی این مسئله باید مورد تشویق و حمایت دولت قرار گیرد نه اینکه محدودیت و موانع این بخش بیشتر از پیش شود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.