جستجو

قیمت‌های جهانی فولاد عمدتاً در فوریه سال جاری یک روند نزولی نشان دادند گرچه کاهش‌ها متوسط تا خفیف بود.


ورق گرم چین در فوریه 11 دلار نسبت به ژانویه ارزان تر شده 563 دلار هر تن فوب ثبت شد. محصول ژاپن 10 دلار افت داشته 600 دلار شد و ورق گرم هند افت جزیی 4 دلاری داشته 597 دلار هر تن ثبت شد.

میلگرد ترکیه 2 دلار از دست داده 613 دلار شد. بیلت دریای سیاه ولی 7 دلار رشد داشته 519 دلار هر تن فوب ثبت شد.

در بازار مواد اولیه فولادسازی روند نزولی حاکم بود. سنگ آهن 9 دلار معادل 7 درصد افت داشته 126 دلار هر تن سی اف آر چین شد. زغال سنگ کک سازی استرالیا نیز در هند 4 درصد افت داشته 332 دلار هر تن سی اف آر شنیده شد. قراضه سنگین 20-80 وارداتی به ترکیه حدود 2 درصد افت ماهانه داشته 414 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد.

از جمله علل تاثیر گذار بر بازارهای جهانی فولاد در ماه گذشته میتوان به تعطیلات سال نو چین، جنگ غزه و نا امنی های دریای سرخ اشاره نمود.

در این بین برای آینده بازار در حالی که کندی فصلی زمستان بیشتر بازارها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است در حالی که رکود در بسیاری از کشورها بر مشکلات افزوده است. جنگ و اختلال در دریای سرخ به هزینه‌های لجستیکی می‌افزاید و این می‌تواند منجر به تمرکز بر بازارهای محلی شود. از جنبه مثبت نیز به نظر می رسد که تورم در امریکا و اتحادیه اروپا در حال کاهش است. اگر بانک‌های مرکزی شروع به کاهش نرخ‌های بهره کنند، ممکن است بار دیگر به اقتصاد جهان رونق جدی بدهد.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.