جستجو

افزایش پیش‌بینی‌شده طولانی‌مدت مس منجر به شروع افزایش پزو شیلی میشود، درست زمانی که همتایان این ارز در چشم‌انداز افزایش نرخ‌های آمریکا برای مدت طولانی‌تری دچار افت می‌شوند.


ارزش پزو در ماه آوریل 3.4 درصد افزایش یافته است، تنها ارزی که در این ماه در برابر دلار افزایش یافته است. در سه ماهه اول، این ارز بدترین عملکرد را در جهان داشت و 10 درصد در برابر دلار کاهش یافت.

نگاهی گذرا به شرایط تجارت شیلی نشان می‌دهد که افزایش پزو ممکن است ادامه بیشتری داشته باشد. مس، که کمی بیش از نیمی از صادرات کشور شیلی را تشکیل می دهد، از 9 فوریه حدود 20 درصد افزایش یافته است، در حالی که پزو تنها 2.2 درصد افزایش یافته است. نفتی که شیلی تقریباً تمام نیازهای خود را از آن وارد می کند، در مدت مشابه 6.9 درصد افزایش یافته است.

ارزش مس با بهبود در تولید جهانی و چشم انداز کاهش عرضه معادن بهبود یافته است. شیلی یک چهارم کل تولید فلز قرمز جهان را تولید می کند، که جزء کلیدی انتقال انرژی جهانی به دور از سوخت های فسیلی است.

شیلی در 12 ماه گذشته پیشتاز کاهش نرخ بهره در سراسر آمریکای لاتین بوده است، در حالی که به طور مداوم سرعت کاهش را تغییر داده و نوسانات پزو را تقویت کرده است.

منبع: کانال انجمن مس ایران

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.