جستجو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ناکارآمدی نظام بانکی در تأمین سرمایه را یکی از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی خرد و متوسط دانست و گفت: علاوه بر هزینه بالای تأمین سرمایه فرایند اخذ تسهیلات از نظام بانکی کشور بسیار دشوار و زمانبر است.


فرهاد طهماسبی درباره موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی خرد و متوسط، گفت: هرچند این واحدهای تولیدی اشتغالزایی بسیاری برای کشور به همراه دارند اما به دلیل برخی موانع آنگونه که باید نتوانسته‌ایم از ظرفیتشان استفاده کنیم.

نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی ناکارآمدی نظام بانکی در تأمین سرمایه را یکی از مشکلات پیش روی این واحدها دانست و ادامه داد: علاوه بر هزینه بالای تأمین سرمایه فرایند اخذ تسهیلات از نظام بانکی کشور بسیار دشوار و زمانبر است، این وضعیت موجب می‌شود بسیاری از SME ها نتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: محدودیت‌های بازاریابی واحدهای تولیدی خرد و متوسط از دیگر مشکلات است زیرا این واحدها توان بازاریابی یا صادرات را ندارند یا هزینه تبلیغات برای آن سنگین است.

این نماینده مردم با انتقاد از بروکراسی اداری، تصریح کرد: پیش از این بسیاری از تولیدکنندگان به ویژه صاحبان واحدهای تولیدی خرد و متوسط برای دریافت مجوز باید هفت‌خوان را طی می‌کردند این در حالی است که با تصویب و اجرای قانون تسهیل صدور کسب و کار این بروکراسی کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: به روز نبودن فناوری بنگاه‌ها از دیگر موانع این حوزه است که می‌توان با حمایت از ایجاد مراکز نوآوری این مانع را برطرف کرد که در قانون جهش تولید دانش بنیان‌ها تلاش شده است که واحدهای تولیدی را به سمت دانش بنیان شدن هدایت کرد.

منبع: خانه ملت

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.