جستجو

در آغاز هفته بسیاری از تولیدکنندگان فولاد ترکیه در بازارهای واردات قراضه بدون فعالیت باقی ماندند. البته این عدم فعالیت ناشی از خریدهای این تولیدکنندگان در هفته گذشته اعلام شد.


در یک هفته اخیر، فولادسازان ترکیه یک محموله قراضه سنگین خریداری کردند. برهمین اساس، یک کارخانه در منطقه اسکندرون ۳۲ هزار تن قراضه HMS 1,2 (80:20)، شیوه معاملاتی cfr را با قیمت ۳۸۱ دلار به ازای هر تن برای حمل ماه دسامبر از ونزوئلا خریداری کرد.
در همین حال، کارخانه دیگری در همین منطقه یک محموله اروپایی شامل این محصول با قیمت ۳۷۳٫۵ دلار به ازای هر تن خریداری کرد. همچنی یک کارخانه در ازمیر قراضه HMS 1,2 (80:20) مبدا دریای بالتیک با شیوه معاملاتی cfr را با قیمت ۳۷۳٫۵۰دلار به ازای هر تن که معادل قیمت ۳۷۱ دلاری محصول اروپایی با همین شیوه معاملاتی بود، خریداری کرد.
به هر حال، در نتیجه این معاملات، شاخص روزانه قیمت قراضه نسبت به روز گذشته و هفته گذشته به ترتیب ۱٫۱۱ و ۲۰٫۹۲ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.
همچنین در حالی کارخانه‌های ترکیه بر فروش محصولات نهایی فولاد با قیمت‌های جدید متمرکز شدند که وضعیت بازار واردات قراضه ترکیه «آرام» اعلام شد.
در این میان، پیشنهادهای قیمتی تاجران بازار داخلی ترکیه برای میلگرد با شیوه معاملاتی exw، ۱۴هزار و ۹۰۰ تا ۱۵ هزار لیر (۸۰۰-۸۰۶ دلار) با احتساب ۱۸ درصد مالیات ارزش افزوده بود.
از سوی دیگر، کارخانه دیگر مناطق ترکیه این محصول با شیوه معاملاتی exw را بین ۱۴ هزار و ۹۴۰ تا ۱۵هزار و ۱۵۸ لیر به ازای هر تن با احتساب ارزش افزوده عرضه می‌کردند.
قیمت میلگرد داخلی، exw ترکیه ۱۴هزار و ۴۹۶ تا ۱۴هزار و ۸۳۸ لیر به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته افزایش یافت. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی ۱۳ هزار و ۹۵۰ تا ۱۴هزار و ۴۵۰ لیر به ازای هر تن معامله می‌شد.
در ادامه در نتیجه عدم فعالیت تجاری در بازار واردات قراه، شاخص روزانه قیمت قراضه در روز دوشنبه ثابت باقی ماند. قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا اروپای شمالی، cfr ترکیه ۳۷۰٫۴۶ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به روز گذشته ثابت باقی ماند.
آمار متناسب برای قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه، ۳۷۸٫۴۶ دلار به ازای هر تن محاسبه شد که در مقایسه روزانه بدون تغییر بود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.