جستجو

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: معادن حبس شده جزو انفال کشور به شمار می‌رود و باید در اختیار دولت و حاکمیت قرار بگیرند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از شاتا، فریدون حسنوند اظهار داشت: اشتغال‌زایی، عدم وابستگی در حوزه مواد معدنی، ارزآوری و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی دستاوردها و پیامدهای ناشی از اجرای طرح بزرگ آزادسازی معادن خواهد بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران یکی از کشورهای غنی در حوزه معدن است، اما نتوانسته در حد انتظارات و متناسب با ظرفیت‌ها جایگاه خود را در دنیا تثبیت نماید که یکی از مهم‌ترین دلایل آن همین معادن راکد و محبوس بوده است.

حسنوند در پایان عنوان کرد: افرادی از سال‌ها قبل با عناوین مختلف مجوزهای معادن را گرفته‌اند، اما عملا در بخش استخراج و تامین مواد اولیه شرکت‌های تولیدی قدمی برنداشتند و رکود معادن و پتانسیل‌های خدادادی و طبیعی کشور را موجب شدند که این موضوع باعث شد کارخانه‌هایی که نیاز اولیه این مواد معدنی بوده است، عمدتا یا تعطیل شوند یا به واردات روی آورند و وابستگی ما را چند برابر کردند که اجرای طرح آزادسازی معادن در جهت قطع این وابستگی‌ها است و می‌بایست دیدگاه‌ها را نسبت به اجرای این طرح مثبت کنیم.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.