جستجو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خراسان جنوبی به لحاظ ذخایر معدنی وضعیت بسیار مناسبی دارد و ۱۱ درصد ذخایر قطعی معدنی کشور در این استان است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایرنا ، سید رضا فاطمی‌امین روز جمعه در حاشیه سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی اظهار داشت: معدن پروده طبس بزرگترین معدن کشور در حوزه زغالسنگ است که ۷۵ درصد ذخایر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مباحث اقتصادی و اشتغال در اولویت کار دولت سیزدهم است، رییس جمهوری امروز در سومین سفر استانی بعد از دیدار مردمی در شهرستان طبس از معدن زغالسنگ پروده بازدید کردند و صحبت‌های کارگران را شنیدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ضرب‌الاجل امروز رئیس جمهوری به پیمانکاران معدن پروده طبس گفت: متاسفانه مشکلاتی در حوزه معیشتی و اقامتی کارگران وجود داشت که رییس جمهوری در بازدید از معدن زغالسنگ پس از شنیدن مشکلات کارگران، برای رفع آنها دستورات ویژه‌ای صادر کردند.

وی اضافه کرد: در این معادن ذخایر بسیار خوبی وجود دارد که بخش عمده‌ای از نیاز کشور را می‌تواند تامین کند و طرح‌های توسعه‌ای در آنجا پیش‌بینی شده که باید تسریع کنیم و می‌تواند اشتغال را در کشور به ویژه این منطقه ارتقا دهد و هم بخشی از نیاز زغالسنگ را پوشش دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در بیرجند از کارخانه کویر تایر هم بازدید کرد.

رییس جمهوری صبح امروز به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد و سپس به بیرجند مرکز استان سفر کرد.

وی ابتدا در حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس با مردم این شهرستان دیدار و در بازدید هوایی با بالگرد، معادن حاشیه‌ای و ظرفیت‌های شهرستان طبس را بررسی کرد و با توضیحات استاندار و مدیران استان از توانمندی‌ها، مسائل و مشکلات منطقه اطلاع یافت.

آیت الله رئیسی گفت: از همین الان به مدت ۲۰ روز حداکثر به پیمانکاران وقت می‌دهم که وضعیت زندگی کارگران را در اینجا متحول کنند و اگر این اقدام را در این مدت انجام ندهند، اقدام لازم را انجام می‌دهم.

وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رئیس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری، آیت الله رئیسی را در سفر به استان خراسان جنوبی همراهی می‌کنند و حضور در نشست شورای اداری استان، دیدار با نخبگان و بازدید از برخی مناطق استان از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.