جستجو

به دنبال کاهش قیمت های آتی میلگرد ، تقاضا برای بیلت و اسلب در چین کاهش یافت. بنابراین صادرات بیلت و اسلب ایران به چین به طور چشمگیری کاهش یافت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، صادرات بیلت و اسلب ایران در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۷ اکتبر در بحبوحه رکود بازارهای فولاد بلند و تخت آسیا به ویژه چین ، آرام بود.

کاهش شدید قیمت‌های آتی میلگرد و کویل نورد گرم چین منجر به کاهش تقاضا برای محصولات فولادی نیمه‌تمام وارداتی شد. قراردادهای آتی میلگرد ژانویه در بورس آتی شانگهای با قیمت ۴۶۵۵ یوان (۷۳۰ دلار) در هر تن در روز چهارشنبه بسته شد که ۲۶۲ یوان در هر تن نسبت به سه شنبه و ۶۴۹ یوان در هر تن نسبت به چهارشنبه گذشته کاهش داشت. در همین حال، قرارداد کویل نورد گرم چین برای ژانویه با ۵۰۳۲ یوان در هر تن در روز چهارشنبه بسته شد که ۲۰۴ یوان کمتر از قیمت روز سه شنبه بود و نسبت به هفته قبل ۵۱۸ یوان در هر تن کاهش یافت.

با توجه به این شرایط، صادرات بیلت و اسلب ایرانی به حالت تعلیق درآمد. ارزیابی قیمت هفتگی Fatmarkets برای صادرات بیلت فولادی ایران، ۶۴۵ تا ۶۵۰ دلار به ازای هر تن در ۲۷ اکتبر بود که نسبت به ۲۰ اکتبر تغییری نداشت. به همین ترتیب، ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای صادرات اسلب فولادی ایران، ۶۵۸٫۵۰ تا ۶۶۲٫۰۰ دلار به ازای هر تن فوب در ۲۷ اکتبر بود و بدون تغییر نسبت به هفته قبل.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.