جستجو

با توجه به سیاست خارجی تهاجمی در قبال چین که نشان از این واقعیت دارد که پرزیدنت بایدن تصمیم گرفته تعرفه های اعمال شده توسط دولت ترامپ را حفظ کند، پکن به دنبال راه های جدیدی برای تحت فشار قرار دادن واشنگتن است. سال‌هاست که امریکا در معرض خطر قطع عرضه 17 فلز کمیاب که برای تولید گجت‌های فناوری حیاتی هستند، قرار دارد. در اوایل سال جاری، پکن تهدید ممنوعیت صادرات مواد کمیاب را مجددا اعلام کرد و اکنون به نظر می‌رسد که در حال حرکت برای تشدید کنترل دولتی بر تولید خاک‌های کمیاب است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از فولاد ایران، فلزات خاکی کمیاب قبلا توسط شش شرکت بزرگ چینی استخراج می شد و حزب کمونیست چین در حال ادغام دارایی های چندین شرکت دولتی برای ایجاد گروه فلزات کمیاب چین است. این غول معدنی جدید در استان جیانگشی مستقر خواهد شد. این امر به پکن قدرت می دهد تا اهرم بیشتری بر عرضه، و در نتیجه، قیمت این کالاهای فوق العاده ارزشمند که برای تولید تراشه ها و سایر اجزای مورد استفاده در محصولات با فناوری پیشرفته از رایانه ها تا سیستم های تسلیحاتی ضروری هستند، داشته باشد.

واشنگتن مدت‌ها نگران است که پکن از کنترل خود بر ذخایر خاکی کمیاب برای اهداف استراتژیک استفاده کند و گفته می شود این آخرین فشار برای تحکیم این صنعت در زمان افزایش حساسیت نسبت به غرب است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.