جستجو

با توجه به اینکه دولت چین از آغاز سال 2021 اجازه واردات گروه خاصی از مواد خام را صادر کرد، میزان واردات قراضه فولادی به این کشور در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل به شدت افزایش یافت.


میزان واردات قراضه فولادی به چین

به گزارش معدن مدیا و به نقل از آرتان پرس، طبق آخرین داده های منتشر شده توسط گمرک چین در روز دوشنبه ۲۷ دسامبر، این کشور در ماه نوامبر حدود ۲۲۱۲۹ تن قراضه فولادی وارد کرده است. این در حالی است که میزان واردات قراضه در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر که برابر ۹۱۵۲ تن بود با افزایش ۱۴۱.۷۹ درصدی همراه بود.

فعالان بازار اعلام کردند از کل قراضه فولادی وارد شده به چین، حدود ۱۵۲۰۵ تن (۶۸.۷۱ درصد) آن از ژاپن وارد شده است. از طرفی به نقل از منابع خبری، کره جنوبی با ۴۲۹۱ تن (۱۹.۳۹ درصد) واردات، دومین تامین کننده بزرگ قراضه فولادی چین در ماه نوامبر باقی مانده است.

همچنین متال بولتن اعلام کرد هنگ کنگ با ۵۸۷ تن (۲.۶۵ درصد) و مالزی با ۵۰۶ تن (۲.۲۹ درصد) منابع دیگر مهم برای واردات قراضه فولادی به چین بودند.

معامله گران گزارش دادند در نوامبر ۲۰۲۰، چین تنها ۲۲۱۰ تن قراضه فولادی وارد کرد و از جولای ۲۰۱۹ واردات مواد خام فولادسازی را محدود کرده بود. این کشور تنها در آغاز سال ۲۰۲۱ اجازه ورود گریدهای خاص از مواد خام را داد.

تحلیل گران بازار نقل کردند در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۱، چین ۵۲۳۹۶۰ تن قراضه فولادی وارد کرده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ افزایش ۲.۲۸۹ درصدی را نشان می دهد.

میزان واردات در ماه نوامبر ۲۰۲۱ بر اساس کدهای سامانه هماهنگ (HS) به شرح زیر می باشد:

چین در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ حدود ۲۳۵ تن قراضه چدنی (HS 72041000) را وارد کرد.
میزان واردات قراضه فولادی حاوی سایر آلیاژها (HS 72042900) به چین در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ حدود ۷۹۰۱ تن بوده است.
با توجه به آمار منتشر شده توسط گمرک چین میزان قراضه فولادی تولید شده در ماشینکاری (HS code 72044100) حدود ۷۹۱ تن بوده است.
سایر انواع قراضه فولادی (HS 72044900) وارد شده به چین حدود ۱۳۱۸۴ تن گزارش شده است.
منابع خبری اعلام کردند چین همچنین در ماه نوامبر ۲۹۸۶ تن قراضه فولادی ضد زنگ (HS 72042100) را وارد کرد که بیشتر آن از ژاپن (۲۵۲۲ تن یا ۸۴.۴۷ درصد) و کره جنوبی (۲۴۵ تن یا ۸.۲۱ درصد) خریداری شده بود. همچنین، چین هیچ گونه قراضه فولادی دارای پوشش قلع (HS 72043000) و یا شمش قراضه فولادی مخصوص ذوب (کد HS 72045000) را در ماه نوامبر وارد نکرده است.

منبع: متال بولتن

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.