جستجو

منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت به مناسبت ۲۳ دی ماه سالروز تاسیس ذوب‌آهن اصفهان در گفتگو با برنامه زنده رود شبکه استانی سیمای مرکز اصفهان به تشریح دستاوردها و شرایط روز این شرکت پرداخت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان ، یزدی زاده با بیان این که ذوب آهن اصفهان روند صنعتی شدن در کشور را رقم زد گفت: در صنعت فولاد تمام رشته های دانشگاهی اعم از فنی- مهندسی و علوم اجتماعی درگیر هستند و در حقیقت صنعت فولاد شرایط لازم برای به کار گیری علوم و فنون و توسعه سایر صنایع را فراهم می‌آورد.

مدیرعامل شرکت به فرآیند سوددهی ذوب‌آهن اصفهان نیز پرداخت و افزود: ذوب آهن اصفهان بر اساس اصل ۴۴ خصوصی شد اما چون زیان انباشته داشت سهام آن در بازار فرابورس عرضه شد. پس از آن با تلاش همکاران، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، افزایش قیمت محصولات و سایر عوامل مرتبط از زیان انباشته خارج شد و به سوددهی رسید و در دو سال اخیر با سوددهی قابل ملاحظه ای که داشت سهام آن از فرابورس به بورس انتقال یافت.
وی با بیان این که پروژه های ذوب آهن با پیوست‌های زیست محیطی تعریف و اجرا می‌شود تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان از دیرباز مباحث زیست محیطی را در سه مقوله آب، خاک و هوا مدنظر داشته و با اجرای پروژه‌های مختلف مانند بک فیلترها، الکتروفیلترها، درب های فلکسیل و… در راستای استانداردهای زیست‌محیطی اقدام می‌کند که تمام این اقدامات از طریق سازمان حفاظت محیط زیست بازرسی و پایش می شود.

یزدی زاده فعالیت‌های صنعتی را بدون آلایندگی، غیرممکن دانست و تصریح کرد: خودرویی که به بازار عرضه می شود یک منبع آلاینده است که با استانداردهای یورو ۴ و ۵ به دنبال کنترل آلایندگی آن هستند. در صنعت فولاد به ویژه ذوب‌آهن اصفهان نیز با رعایت قوانین زیست محیطی، کنترل آلایندگی این صنعت بر اساس استانداردهای تعیین شده انجام می شود.
یزدی زاده با بیان این که ذوب آهن اصفهان تولید کننده فولادهای ساختمانی است به روند تولید ریل ملی پرداخت و گفت: از سال ۹۲ ذوب آهن اصفهان پروژه تولید ریل را کلید زد و طی این سال ها با تلاش همکاران، تولید این محصول استراتژیک به ثمر نشست و از سال ۹۹ انواع ریل و متعلقات آن مطابق با استانداردهای جهانی به تولید انبوه رسید. در سال گذشته توانستیم ریل مورد نیاز محور های در حال توسعه راه آهن، کلان شهرها و معادن کشور را تولید کنیم و به سازمان‌های متولی تحویل دهیم.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.