جستجو

آژانس ارشد برنامه‌ریزی چین روز دوشنبه 21 فوریه سه پروژه میلیارد دلاری مختلف معدنی در حوزه زغال‌سنگ را تصویب کرد زیرا این کشور به حمایت از این سوخت فسیلی که بیشتر کشورهای جهان از آن اجتناب می کنند، ادامه می‌دهد.


به گزارش معدن مدیا ،کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی این کشور (NDRC) به دو معدن در استان شانشی در شمال غربی و دیگری در مغولستان داخلی مجوز داده است. این سه پروژه به سرمایه گذاری 24.1 میلیارد یوانی معادل 3.8 میلیارد دلاری جهت تولید 19 میلیون تن زغال سنگ در سال نیاز دارند.

این مجوزها پس از افزایش شدید فعالیت های معدنکاری در اواخر سال گذشته صادر شد چرا که پس از ترس از کمبود انرژی و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها، چین تولید زغال سنگ را تقویت کرد و به سطح رکورد جدیدی رساند.

هر یک از این پروژه‌ها به تسهیلات بانک ها برای حدود 70 درصد سرمایه مشارکتی وابسته اند که این تفاوت فاحشی با سایر نقاط جهان که وام دهندگان قول داده‌اند تأمین مالی معادن زغال سنگ جدید را متوقف کنند، دارد.

چین اهداف بلند مدت جاه طلبانه ای در زمینه مسائل اقلیمی و صنایع انرژی های تجدیدپذیر دارد، اما رهبران آن اولویت اصلی را امنیت انرژی قرار داده اند و قول داده اند به حمایت از زغال سنگ که هنوز حدود 60 درصد برق این کشور را تولید می کند، ادامه دهند.

در حالی که قیمت‌های آتی زغال سنگ در این کشور نسبت به اوج خود در اکتبر بیش از نصف ارزش خود را از دست داده و کاهش یافته است، اما این نرخ ها همچنان 40 درصد بیشتر از سال گذشته است.
منبع :کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.