جستجو

منابع خبری گزارش دادند که با توجه به کاهش فروش محصولات فولادی بلند، خریداران از فعالیت در بازار واردات قراضه فولادی ترکیه اجتناب کردند.

بازار قراضه فولادی وارداتی ترکیه

در طول هفته منتهی به روز سه شنبه (۱۷ می) کارخانه‌ های فولادی مستقر در ترکیه در میان کاهش فروش محصولات فولادی بلند و بیلت فولادی، از بازار واردات قراضه فولادی دریایی دوری کردند.

فعالان بازار اعلام کردند آخرین معاملات انجام شده برای قراضه فولادی دریایی وارداتی ترکیه در هفته گذشته ثبت شد که پس از آن قیمت ها به شدت کاهش یافت.

معامله گران گزارش دادند اواخر روز ۱۰ می، یک کارخانه فولادی مستقر در منطقه ازمیر، محموله ای از دریای بالتیک را که شامل ۱۵۰۰۰ تن قراضه فولادی نوع HMS 1&2 (80:20) و قراضه فولادی خرد شده بود، رزرو کرد. این کارخانه قراضه فولادی نوع HMS 1&2 (80:20) را به قیمت ۴۹۰ دلار در هر تن و ۱۵۰۰۰ تن و قراضه فولادی خرد شده را به قیمت ۵۱۰ دلار در هر تن cfr رزرو کرد.

به نقل از متال بولتن کارخانه ذکر شده همچنین محموله ای از ایالات متحده را شامل ۱۰۰۰۰ تن bonus و ۲۵۰۰۰ تن قراضه فولادی خرد شده بود به قیمت ۵۱۰ دلار در هر تن cfr رزرو کرد.

بررسی ها نشان داد اوایل روز سه شنبه (۱۰ می)، کارخانه فولادی مستقر در منطقه ازمیر یک معامله دیگر برای قراضه فولادی دریایی وارداتی از بریتانیا منعقد کرد. این معامله شامل ۱۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ تن قراضه فولادی نوع HMS 1&2 (80:20) بود که به قیمت ۴۸۰ دلار در هر تن Cfr ترکیه رزرو کرد.

در نتیجه انجام این معاملات، شاخص های روزانه قراضه فولادی وارداتی ترکیه تقریباً ۶۰ دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته سقوط کرد.

منابع مستقر در بازار اعلام کردند که از روز سه شنبه، قیمت بیلت فولادی و قیمت محصولات فولادی بلند ترکیه نیز کاهش یافته است، اما با وجود اینکه یکی از تولید کنندگان محصولات فولادی در کشور ترکیه میلگرد فولادی صادراتی را با قیمت پایین یعنی ۷۵۰ دلار در هر تن فوب عرضه می کند، این محصولات همچنان نتوانسته خریداران را جذب کنند.

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد قیمت میلگرد فولادی صادراتی ترکیه در روز چهارشنبه (۱۲ ماه می) در محدوده ۸۳۵ تا ۸۵۰ دلار در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۸۵۰ تا ۹۰۰ دلار در هر تن بود کاهش یافته است.

بررسی ها نشان داد شاخص روزانه قراضه فولادی در ابتدای هفته به دلیل فقدان فعالیت معاملاتی جدید ثابت بوده است.

ارزیابی روزانه نشان داد قیمت قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1&2 (80:20 مخلوط) با مبدا اروپای شمالی در روز سه شنبه (۱۷ می) در محدوده ۴۷۵.۵ دلار در هر تن cfr ترکیه بوده است. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل بدون تغییر مانده بود.

همچنین، قراضه فولادی نوع HMS 1&2 (مخلوط ۸۰:۲۰) وارداتی با مبدا ایالات متحده در روز سه شنبه در محدوده ۴۸۴.۲۴ دلار در هر تن cfr ترکیه قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل بدون تغییر بوده است.

این قیمت ها باعث شد پرمیوم قراضه فولادی با مبدا ایالات متحده ۸.۷۴ دلار در هر تن بیش از قراضه فولادی با مبدا اروپا باشد.

میانگین قیمت قراضه فولادی در ماه های گذشته

ارزیابی فعالان بازار نشان داد میانگین قیمت قراضه فولادی وارداتی به ترکیه با مبدا ایالات متحده در ماه فوریه برابر ۵۱۶.۴۱، در ماه مارس برابر ۶۲۷.۴۸ و در ماه آوریل برابر ۶۰۲.۸۹ دلار در هر تن cfr ترکیه بود که در روز سه شنبه (۱۷ می) به ۴۸۴.۲۴ دلار در هر تن cfr ترکیه رسید.

میانگین قیمت قراضه فولادی وارداتی به ترکیه با مبدا اروپای شمالی در ماه فوریه برابر ۵۰۸.۶، در ماه مارس برابر ۶۲۰.۸۶ و در ماه آوریل برابر ۵۹۹.۲۰ دلار در هر تن cfr ترکیه بود که در روز سه شنبه (۱۷ می) به ۴۷۵.۵ دلار در هر تن cfr ترکیه رسید.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.