جستجو

قیمت ورق فولادی صادراتی چین در هفته منتهی به سه‌ شنبه (۱۷ می) در بحبوحه معاملات اندک، کاهش یافت و در این میان خریداران خارج از کشور در پی کاهش ارزش یوان، منتظر تعدیل بازار هستند و از انجام معامله اجتناب می کنند.

ارزیابی شاخص قیمت ورق سنگین فولادی صادراتی چین

شاخص قیمت ورق سنگین فولادی صادراتی بندر اصلی در ژوئن / ژوئیه ۸۰۰ – ۸۳۵ دلار در هر تن فوب چین تخمین زده شد که نسبت به قیمت ۸۴۰ – ۸۵۰ دلار در هر تن در ۱۰ می کاهش ۱۵ – ۴۰ دلاری را تجربه کرد.

در همین حال، یک منبع تجاری در استان ژجیانگ گفت که شرکت Yingkou محموله ورق فولادی متوسط ماه جولای خود را در این هفته با قیمت ۸۲۰ دلار در هر تن فوب به آسیای جنوب شرقی ارائه می دهد و شرکت Hebei Puyang Iron & Steel نیز ورق فولادی خود را به قیمت ۸۳۰ دلار در هر تن فوب در روز دوشنبه فروخته است، این منبع تجاری از جزئیات بیشتر این معامله اطلاعی نداشت.

علاوه بر این، بر اساس داده های منتشر شده، روز سه شنبه شرکت آهن و فولاد Baotou در مغولستان داخلی قیمت پیشنهادی ورق فولادی خود را ۸۰۰ دلار به ازای هر تن فوب برای حمل و نقل در جولای اعلام کرد.

به گفته یکی از منابع خبری، جیانگ سو شاگانگ روز دوشنبه پیشنهادی ۸۳۰ دلاری به ازای هر تن فوب ورق فولادی برای حمل و نقل ژوئن صادر کرد.

در همین حال، داده های بازار در روز سه شنبه نشان می دهد که آهن و فولاد شاندونگ در این هفته هیچ پیشنهاد صادراتی برای ورق صادر نکرده است.

خریداران ورق سنگین فولادی صادراتی چین در انتظار کاهش قیمت

داده های روز دوشنبه نشان می دهد در هفته گذشته بازار جنوب چین شاهد کاهش درخواست خریداران خارجی بوده است، که این امر مقارن با افت قابل توجه قیمت کویل نورد گرم و ورق در سراسر جهان می باشد.

یک منبع تجاری شانگهای در جمعه گذشته قیمت ورق سنگین فولادی صادراتی به مقصد آمریکای جنوبی را ۸۳۵ دلار در هر تن فوب برآورد کرد.

این منبع معتقد است که خریداران در حالت انتظار به سر می‌برند زیرا قیمت‌ های پیشنهادی برای ورق فولادی صادراتی چین همچنان کاهش می‌یابد و تجارت ضعیف است.

برخی منابع تجاری در شانگهای روز دوشنبه اعلام کردند:

«خریداران خارجی پیش بینی می کنند قیمت پیشنهادی صادرات ورق فولادی چین کاهش یابد و با تضعیف یوان چین، برنامه های خرید خود را به تعویق می اندازند».

ارزیابی هفتگی قیمت برای ورق فولادی داخلی، تحویل در شرق چین در جمعه گذشته ۵۱۲۰ تا ۵۲۰۰ یوان (۷۵۸ تا ۷۷۰ دلار) در هر تن بود که ۵۰ یوان در هر تن نسبت به قیمت ۵۱۷۰ تا ۵۲۵۰ یوان در هفته قبل کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.