جستجو

با توجه به افزایش قیمت زغال‌ کک در بازار cfr چین، قیمت زغال کک سخت ممتاز در بازار فوب استرالیا نیز در شروع هفته افزایش یافت.

قیمت پرمیوم زغال‌ کک سخت دریایی ممتاز

قیمت پرمیوم زغال‌ کک سخت دریایی ممتاز در بازار فوب استرالیا در روز دوشنبه (۱۳ ژوئن) به شدت افزایش یافت. این در حالی است که قیمت زغال‌ کک سخت ممتاز در بازار cfr چین نیز افزایش یافت و تولید کنندگان کک در شمال چین دور دوم افزایش قیمت‌ ها در ژوئن را پیشنهاد کردند.

ارزیابی شاخص های زغال کک در بازار

ارزیابی فست مارکت برای زغال‌ کک سخت دریایی ممتاز به صورت ذیل می باشد:

قیمت پرمیوم زغال‌ کک سخت دریایی ممتاز استرالیا در روز دوشنبه (۱۳ ژوئن) حدود ۳۶۸.۱۱ دلار در هر تن فوب DBCT بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل افزایش ۱۳.۸۹ دلار در هر تن را تجربه کرده است.

همچنین پرمیوم زغال‌ کک سخت دریایی ممتاز در روز دوشنبه حدود ۴۳۲.۰۹ دلار در هر تن cfr جینگ تانگ قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل حدود ۵.۱۵ دلار در هر تن افزایش یافته است.

قیمت زغال‌ کک سخت دریایی ممتاز استرالیا در تاریخ ۱۳ ژوئن در حدود ۳۳۲.۶۵ دلار در هر تن فوب DBCT شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۱۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.

همچنین زغال‌ کک سخت دریایی ممتاز در روز دوشنبه در حدود ۴۰۰ دلار در هر تن cfr چینگدائو قیمت گذاری شد که نسبت به روزهای قبل بدون تغییر بوده است.

ارزیابی فست مارکت در روز دوشنبه (۱۳ ژوئن) نشان داد در بازار فوب استرالیا، یک محموله ۳۰۰۰۰ تنی زغال کک با نوسان کم ​​( PLV) که مربوط به لایکان ۲۱ تا ۳۰ ژوئیه بود، در روز جمعه (۱۰ ژوئن) با قیمت ۳۸۱ دلار در هر تن فوب استرالیا در پلتفرم Globalcoal معامله شد.

یک منبع تجاری مستقر در سنگاپور اظهار کرد:

در پلت فرم Globalcoal، قیمت پیشنهادی برای محموله ۸۰۰۰۰ تنی زغال کک سخت HCCA با نوسان متوسط ​​(PMV) در بخش بدون برند در روز دوشنبه (۱۳ ژوئن) در محدوده ۳۳۵ دلار در هر تن فوب استرالیا بود. باید توجه داشت که این محموله مربوط به لایکان ۲۵ ژوئن تا ۴ ژوئیه می باشد.

یک منبع معاملاتی مستقر در سنگاپور در مورد اختلاف قیمت بین PLV و PMV گفت:

به نظر می‌رسد که اختلاف قیمت بین زغال کک سخت نوع PLV و PMV بیشتر خواهد شد، زیرا در بازار اسپات چین حجم PLV کمتر از PMV می باشد.

یک منبع تجاری مستقر در هند گفت:

معامله گران فکر نمی کنند که محدوده قیمت زغال کک در حال گسترده تر شدن باشد و فعالان بازار کنجکاو هستند که بدانند چه کسی محموله های PLV را خریداری کرده است.

یک منبع بازرگانی مستقر در ویتنام شنیده است که اروپا برای خرید زغال کک استرالیایی بازخواهد گشت، اگرچه هنوز جزئیات بیشتری از این اتفاق منتشر نشده است. این منبع پیش بینی کرد که قیمت زغال کک سخت ممتاز در هفته آینده به ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار در هر تن فوب استرالیا افزایش خواهد یافت.

به گفته منابع خبری، قیمت زغال کک سخت ممتاز در روز دوشنبه (۱۳ ژوئن) در بازار cfr چین افزایش یافت که با حمایت نسبتاً قوی قیمت زغال کک‌ داخلی چین و قیمت‌ های جهانی کک همراه بود.

به گزارش فست مارکت، تولید کنندگان کک مستقر در شمال چین دور دوم افزایش قیمت را از آغاز ژوئن در روز دوشنبه پیشنهاد کردند که حدود ۲۰۰ یوان (۳۰ دلار) در هر تن افزایش یافت.

یک منبع تجاری مستقر در استان هبی گفت:

برخی از کارخانه ها حتی با موجودی بسیار کم کک این پیشنهاد را پذیرفته اند اما هنوز به طور کامل توسط بازار پذیرفته نشده است.

ارزیابی هفتگی فست ‌مارکت‌ نشان داد شاخص زغال کک‌ سخت ممتاز چین که از مبدا شانشی فرستاده شده و در تانگشان تحویل داده می شود در روز دوشنبه (۱۳ ژوئن) در محدوده ۲۸۲۰ تا ۳۳۷۰ یوان در هر تن قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به تازیخ ۶ ژوئن که در محدوده ۲۸۲۰ تا ۳۱۶۰ یوان در هر تن بود حدود ۲۱۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

بورس کالای دالیان

قرارداد بیشترین معاملات آتی زغال کک مربوط به ماه سپتامبر در تاریخ ۱۳ ژوئن با قیمت ۲۸۶۹.۵۰ یوان (۴۲۷ دلار) در هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت این محصول ۶ یوان در هر تن نسبت به قیمت بسته شده در روز قبل افزایش داشته است.

به نقل از معامله گران، بیشترین قرارداد زغال کک مربوط به ماه سپتامبر در روز دوشنبه (۱۳ ژوئن) با قیمت ۳۶۹۵.۵۰ یوان در هر تن بسته شد که در مقایسه با قیمت روز یکشنبه ۴۳.۵ یوان در هر تن افزایش داشته است.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.