جستجو

با توجه به کاهش فروش فولاد نهایی در ترکیه، میزان تقاضا در این کشور کاهش یافت و کارخانه های ترکیه در بازار واردات قراضه فولادی دریایی سکوت کردند.


بازار قراضه فولادی وارداتی ترکیه

در طول هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۷ ژوئن) در پی کاهش قابل توجه قیمت ها، تولید کنندگان فولاد ترکیه در ابتدای هفته عمدتا در بازارهای واردات قراضه فولادی سکوت کردند.

فعالان بازار گزارش دادند در پایان هفته گذشته، یک کارخانه فولادی مستقر در منطقه اسکندرون یک محموله از اروپا را که شامل ۱۹۵۰۰ تن قراضه فولادی ذوب سنگین نوع ۱&2 (90:10) و ۲۵۰۰ تن قراضه فولادی نوع bonus بود را به قیمت میانگین ۳۱۸ دلار به ازای هر تن cfr رزرو کرد.

بررسی ها نشان داد محموله گزارش شده سومین معامله انجام شده در بازار قراضه فولادی دریایی در هفته گذشته بود زیرا تقاضای ترکیه برای این محصول به دلیل فروش پایین فولاد نهایی محدود شده بود.

با این حال، به گفته منابع خبری اخبار مربوط به فروش محصولات فولادی طویل نهایی صادراتی به آسیای جنوب شرقی نگرش بازار را تغییر داده است.

معامله گران اعلام کردند روز جمعه (۲۴ ژوئن)، یک کارخانه فولادی مستقر در منطقه مرمره ۵۰۰۰۰ تن میلگرد فولادی را به قیمت 670 دلار در هر تن cfr بر اساس وزن نظری به هنگ کنگ فروخت. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده معادل ۶۲۵ دلار در هر تن فوب بر اساس وزن واقعی است.

در این میان متال بولتن نقل کرد معامله ذکر شده تنها معامله بزرگ صادراتی به جنوب شرق آسیا در چند ماه گذشته بوده است.

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد قیمت میلگرد فولادی صادراتی به ترکیه در روز پنج شنبه (۲۳ ژوئن) در محدوده ۶۵۰ تا ۶۷۰ دلار در هر تن cfr ترکیه شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۷۰۰ تا ۷۲۰ دلار در هر تن بود افت کرده است.

یک منبع بازرگانی مستقر در ترکیه اظهار کرد:

امروز، باد در بازار فولاد ترکیه در حال چرخش است. بررسی ها نشان داده که در هفته گذشته، چشم انداز بازار فولاد ترکیه تیره و تار بود. با این حال، کارخانه ها شروع به افزایش قیمت های خود کرده اند. باید توجه داشت که برخی کارخانه های فولادی قبلا پیشنهادات خود را متوقف کرده اند.

به نقل از چندین منبع خبری به دلیل عدم وجود تجارت جدید در بازارهای دریایی ترکیه، شاخص های روزانه قراضه فولادی در ابتدای هفته بدون تغییر باقی مانده است.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1&2 (80:20 مخلوط) با مبدا اروپای شمالی در روز دوشنبه (۲۷ ژوئن) در محدوده ۳۱۸.۷۲ دلار در هر تن cfr ترکیه شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز جمعه بدون تغییر بوده است.

همچنین طبق ارزیابی روزانه متال بولتن، شاخص قراضه فولادی نوع HMS 1&2 (مخلوط ۸۰:۲۰) وارداتی با مبدا ایالات متحده در روز دوشنبه (۲۷ ژوئن) در محدوده ۳۲۹.۹۶ دلار در هر تن cfr ترکیه قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نیز نسبت به روز جمعه ثابت بود.

این قیمت ها باعث شد پرمیوم قراضه فولادی با مبدا ایالات متحده ۱۱.۲۴ دلار در هر تن بیش از قراضه فولادی با مبدا اروپا باشد.

میانگین قیمت قراضه فولادی در ماه های گذشته

ارزیابی فعالان بازار نشان داد میانگین قیمت قراضه فولادی وارداتی به ترکیه با مبدا ایالات متحده در ماه مارس برابر ۶۲۷.۴۸، در ماه آوریل برابر ۶۰۲.۸۹ و در ماه می برابر ۴۶۵ دلار در هر تن cfr ترکیه بود که در روز دوشنبه (۲۷ ژوئن) به ۳۲۹.۹۶ دلار در هر تن cfr ترکیه رسید.

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت قراضه فولادی وارداتی به ترکیه با مبدا اروپای شمالی در ماه مارس برابر ۶۲۰.۸۶، در ماه آوریل برابر ۵۹۹.۲۰ و در ماه می برابر ۴۵۲ دلار در هر تن cfr ترکیه بود که در روز دوشنبه (۲۷ ژوئن) به ۳۱۸.۷۲ دلار در هر تن cfr ترکیه رسید.

منبع: آرتان پرس/ متال بولتن

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.