جستجو

اختصاصی معدن‌مدیا:

✅ گروه فولاد مبارکه اصفهان با سهم 8 درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت و نیز سهم 1.5 درصدی در تولید ناخالصی کشور، همواره یکی از پیشرانان بخش صنعت بوده که باعث تاثیرپذیری گسترده اکثر بخش‌های تولیدی و خدماتی کشور از روند حرکت خود می‌شود؛ این گروه با جایگیری به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه‌ اقتصادی فعال در یکی از صنایع مادر یعنی «فولاد»، نیاز بسیاری از صنایع پایین‌دستی خود را مرتفع می‌کند و همچنین به عنوان برند صنعت فولاد ایران در دنیا، اثر قابل توجهی در ارتقاء سطح انتظارات بین‌المللی از کیفیت این صنعت در کشور ما دارد و داخل کشور نیز، چشم بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر این صنعت به مسیر حرکت این مجموعه‌ی پیشران و الگوگیری از آن است.

🔸محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، در گفت‌وگو با «معدن‌مدیا» بیان کرد: همان‌طوری که مکرراً بیان شده‌است، از چالش‌های اصلی زنجیره فولاد می‌توان به تامین مواد اولیه، تامین انرژی و حمل‌ونقل اشاره کرد.

🔹طیب‌نیا با بیان اینکه «فولاد» در حال حاضر در نقطه قوت خود قرار دارد، تصریح کرد: اکنون شرایط فولاد مبارکه نسبت به یکی دو سال گذشته تفاوت چشمگیری کرده‌است و نه تنها برنامه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت دچار عقب‌ماندگی نیست، بلکه در برخی موارد از برنامه جلوتر هستیم.

🔸وی افزود: پروژه‌ی نیروگاه سیکل ترکیبی 914 مگاواتی که یکی از پروژه‌های پنج‌گانه فولاد مبارکه در طرح «پیشرانان پیشرفت ایران» است، طی کمتر از 10 ماه حدود 60 درصد پیشرفت داشته و این روند با جدیت در حال پیشروی است؛ حدوداً 5 درصد از برنامه جلو هستیم؛ چرا که تمامی ارکان سازمان در جهت تحقق بهینه این طرح متمرکز شده‌اند و به طور مداوم، با بازدید و بررسی، در حال پیگیری روند پیشرفت آن هستیم.

طیب‌نیا ادامه داد: طی روزهای آتی، برنامه افتتاح و کلنگ‌زنی نیروگاه خورشیدی انجام می‌پذیرد.

🔹مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در زمینه تامین گاز، مطالعات سرمایه‌گذاری در دو میدان گازی را آغاز کرده و مجوزهای لازم را از وزارت نفت اخذ کرده‌ایم.

🔸طیب‌نیا با اشاره به اینکه جانمایی کریدور 50 کیلومتر ابتدایی پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان صورت گرفته و هم‌اکنون در حال لوله‌گذاری است، تاکید کرد: طی 2 سال آینده، ما به بهره‌برداری از این سرمایه‌گذاری عظیم، جهت تامین آب صنایع خواهیم رسید و نه تنها فولاد مبارکه اصفهان، بلکه سایر صنایع مستقر در استان نیز قادر به بهره‌برداری آب جهت تامین نیاز خود خواهند بود و همچنین مسئله برداشت آب زاینده‌رود برای مصارف صنعتی تا حد زیادی رفع خواهد شد.

🔹محمدیاسر طیب‌نیا در حوزه حمل‌ونقل به خریداری 50 لوکوموتیو در سال گذشته اشاره داشت و بیان کرد: به طور متوسط هر ماه 3 لوکوموتیو به مدار بهره‌برداری وارد می‌شود.

🔸مدیرعامل «فولاد» همچنین تاکید کرد: در زمینه تامین مواد اولیه و اکتشافات معدنی، طی یک سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای صورت گرفته‌است که ثمرات آن طی یکی دو سال آینده به بار خواهد نشست.

🔹طیب‌نیا با اشاره به این که یکی از رویکردهای فولاد مبارکه توسعه کمی، کیفی و متوازن محصولات و نیز ارتقاء سطح فناوری و نوآوری است، آخرین دستاورد ارزشمند این مجموعه در مسیر تولید محصولات جدید را تولید تختال فولاد زنگ‌نزن دانست و افزود: با استفاده از تجهیزات موجود و توان داخلی، در صدد هستیم تولید تختال فولاد زنگ‌نزن و ورق آن را به تولید انبوه برسانیم. ارزش ورق فولادی زنگ‌نزن 10 برابر ورق معمولی فولاد است و با وجود تناژ تولید پایین آن در جهان، سهم ارزشی قابل توجهی را در بازار محصولات فولادی دنیا به خود اختصاص می‌دهد.

🔸طیب‌نیا در مجموع مسیر در حال پیمایش مجموعه «فولاد» را مطلوب ارزیابی کرده و در پایان بیان داشت: با وجود شرایط رکودی در اقتصاد و با توجه به موانعی که بر سر راهمان قرار گرفته‌است، اعم از حمله سایبری، حملات رسانه‌ای و قطعی برق و گاز، گروه فولاد مبارکه اصفهان نه تنها دچار توقف نشده، بلکه همچنان شاهد ثبت رکوردهای متعدد و نیز تولید محصولات جدیدتر و با ارزش‌افزوده بالاتر در این مجموعه هستیم.

منبع: معدن‌مدیا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.