جستجو

رئیس سابق کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر جای دولت بودم، نقش یک هماهنگ کننده را بازی می کردم و اجازه می‌دادم که فعالان بخش خصوصی و انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی سیستم خود را اداره کنند.


بهرام شکوری با بیان اینکه هر جا دولت در اقتصاد دخالت کرده شرایط را بدتر کرده است، اظهارداشت: دولت هرجایی که در اقتصاد دخالت نکرده، اتفاقا کشور بیشتر توسعه پیدا کرده است،

وی گفت: اگر جای دولت بودم، نقش یک هماهنگ کننده را بازی می‌کردم و اجازه می‌دادم که فعالان بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی، سیستم خود را اداره کنند و هر جایی که نیاز بود، نه با دخالت بلکه با ابزار تعرفه از آنها حمایت و نهایتا بازار را کنترل می‌کردم،

رئیس سابق کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اخیرا دخالت دولت در گندله و ممانعت از صادرات تحت عنوان بخش خصوصی خام فروشی سبب شد که فعالان این بخش متضرر شوند؛ اولا اینکه بازار خود را از دست دادند به نحوی که روسیه با دامپینگ، بازار آنها را گرفت. ثانیا گندله‌ها روی دست‌شان ماند، سهام‌شان ریخت و متضرر شدند و به تبع آن نتوانستند کنسانتره تهیه کنند.

به گفته وی، شخصی در دولت آمده و تحت عنوان دو قطبی جلوی صادرات گندله را گرفته و این همه عارضه را برای کشور ایجاد کرده است.

شکوری با اشاره به اینکه هر جایی که دولت در اقتصاد دخالت کرده، خراب کرده است، بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی چه آفت‌های برای کشور ایجاد کرد و به فعالان اقتصادی چه ضررهایی زد. همچنین اختلاف ارز نیمایی با ارز آزاد نزدیک ۱۰ هزار تومان است که طبیعتاً رانت ایجاد می کند.

وی در پایان درباره پیشنهاد یک فعال اقتصادی به دولت در برنامه هفتم توسعه اظهارداشت: من اگر جای دولت بودم، اجازه می دادم نیروهای بازار، خود آن را متعادل کنند و در اقتصاد دخالت نمی کردم.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.