جستجو

معامله گران ترکیه نگران افزایش واردات محصولات ارزان تر به بازار داخلی ترکیه پس از لغو مالیات صادرات فولاد در هند هستند.

بررسی تاثیر لغو مالیات صادرات در ترکیه

شرکت ‌های فولادی مستقر در ترکیه از افزایش واردات محصولات فولادی ارزان ‌تر از هند به این کشور پس از لغو مالیات صادرات از سوی مقامات هندی نگران هستند. باید توجه داشت که لغو مالیات صادرات فولاد در هند ممکن است باعث افزایش واردات محصولات ارزان تر به بازار داخلی ترکیه شود.
فعالان بازار در روز چهارشنبه (۳۰ نوامبر) اعلام کردند فولادسازان ترکیه نگران لغو تعرفه ها توسط یکی از بزرگترین رقبای خود یعنی هند هستند، در حالی که هزینه های بالای انرژی مانع رقابت فولادسازان داخلی شده است.
پس از لغو مالیات صادرات محصولات فولادی توسط هند، تولید کنندگان داخلی نگران ورود تهاجمی فولادسازان هندی به بازار داخلی ترکیه بودند. علاوه بر این، انتظار می رود رقابت بین دو کشور در سایر بازارها افزایش یابد.

تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۳۰ نوامبر) اعلام کردند تولید فولاد ترکیه در اکتبر ۲۰۲۲ با ۱۷.۸ درصد کاهش نسبت به اکتبر ۲۰۲۱ به ۲.۹ میلیون تن رسیده است. باید توجه داشت که این شاخص منفی نشان دهنده افزایش قیمت انرژی در کشور و همچنین تقاضای پایین در بازارهای هدف ترکیه به دلیل ترس از رکود بوده است.
برخی تاجران در روز چهارشنبه (۳۰ نوامبر) گزارش دادند در زمانی که افزایش هزینه ها همچنان بر تولید کنندگان محلی فشار می آورد، حذف تعرفه مالیات در هند می تواند وضعیت را بدتر کند. باید توجه داشت که تصمیم مربوطه مقامات هندی احتمالاً بر قیمت محصولات فولادی در ترکیه فشار خواهد آورد، زیرا فولادسازان هندی بزرگترین تامین کنندگان فولاد نورد شده به بازار ترکیه هستند.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، هند در ۲۲ می ۲۰۲۲ مالیات صادرات بر فولاد را معرفی کرد. باید توجه داشت که مالیات ۱۵ درصدی برای صادرات محصولاتی از جمله آهن خام، محصولات تخت نورد گرم و نورد سرد غیر آلیاژی، محصولات روکش شده غیر آلیاژی، میلگرد و غیره اعمال شده بود.
به این ترتیب بررسی ها نشان داد، ترکیه در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲، حدود ۴۹۵۰۰۰ تن محصولات فولادی از هند وارد کرده است. این در حالی است که پس از اجرایی شدن قانون مالیات صادرات، ترکیه در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ حدود ۴۳۰۰۰ تن محصول فولادی وارد کرده است.

در این میان چندین منبع خبری در روز چهارشنبه (۳۰ نوامبر) گزارش دادند دولت هند برای ایجاد ثبات در بازار و جلوگیری از نوسانات، تعرفه هایی را برای مالیات صادرات وضع کرده است. این محدودیت ها قرار بود حداقل تا پایان سال ۲۰۲۲ اعمال شوند، اما در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ لغو شدند که باعث نگرانی زودهنگام فولادسازان مستقر در ترکیه شد.
به نقل از برخی معامله گران، پس از لغو مالیات صادرات، انتظار می رود هند عرضه فولاد به بازار اتحادیه اروپا را افزایش دهد و سهمیه های خروجی را سریعتر به پایان برساند. با این حال، در شرایط فعلی تقاضای کم، مازاد عرضه و قیمت های پایین و همچنین جهت گیری صادراتی تولید کنندگان هندی فشار بیشتری را بر بازارهای جهانی وارد کرده است.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.