جستجو

در پی قطع انرژِی در اوکرین توسط روسیه، بازار فولاد این کشور تحت تاثیر قرار گرفت به طوری که برخی واحدهای فولادی از توقف موقتی تولید در این واحدها خبر داد.


«مت‌اینوست« (شرکت استخراج معادن و فلزات اوکراینی) با صدور اطلاعیه ای، اعلام کرده قطع انرژی در اوکراین به دلیل حمله روسیه به شبکه انرژی این کشور، بر فعالیت‌های این شرکت تاثیر گذاشته است.

در این اعلامیه می خوانیم:” حملات روسیه قطع همگانی منابع انرژی در اوکراین را به دنبال داشت و ذخایر آب بسیاری از شهرها و مناطق اصلی این کشور قطع شد.. مت‌اینوست مانند دیگر شرکت‌های صنعتی اوکراین، تحت تاثیر این رویداد قرار گرفت و تولیدات این شرکت به دلیل کمبود انرژی متوقف شد.”
در این راستا، در این مدت تمامی کارخانه‌های شرکت مت‌اینوست که تحت تاثیر این قطعی آسیب دیدند، به جز کمت‌استیل، تولیدکننده مقاطع فولادی واقع در کامیانسکه، مرکز اوکراین، فعالیت خود را دوباره از سر گرفتند. هنوز ارزیابی خسارت‌های وارده به کارخانه‌های این شرکت کامل برآورد نشده است.
همچنین این شرکت اعلام کرد تداوم کمبود عرضه بیلت این کارخانه به کاهش تولیدات کارخانه تولیدکننده ورق فولادی منجر خواهد شد.
در حال حاضر، شرکت آهن و فولاد در زاپوریژیا تنها کارخانه فعال مت‌اینوست در اوکراین می‌باشد و با این حال، ظرفیت بهره‌برداری این کارخانه کاهش یافته است. براساس آخرین پیش‌بینی‌های مدیر اجرایی مت‌اینوست، این کارخانه پیش از قطع انرژی، با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت بهره‌برداری در حال فعالیت بود. این شرکت از زیرمجوعه های مت‌اینوست به شمار می‌رود.
دیگر کارخانه‌های فولادسازی مت‌اینوست، «آزوفستال« و «ایلیچ استیل» در شهر بندری «ماریوپل» واقع شده‌اند و به دلیل خسارت وارد شده پس از جنگ روسیه، فعالیت‌ این کارخانه‌ها متوقف شده اند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.