جستجو

یک کارشناس بازار فولاد خواستار در اولویت قرار گرفتن مواردی نظیر تولید و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا و تکمیل سبد محصولات خاص به منظور افزایش سهم در بازارهای هدف صادراتی شد.


حسین ناطقی با بیان اینکه با توجه به رکود نسبی بازار داخلی فولاد در سال‌های اخیر، توسعه کمی و کیفی صادرات محصولات در دستور کار قرار گرفته است، اظهارداشت: با برنامه‌ریزی کلان انجام شده در حوزه بازاریابی و فروش، رشد قابل توجه حجم صادرات و در کنار آن، تنوع بخشی به محصولات صادراتی و بازارهای هدف انجام شده است.
وی با اشاره به برخی از چالش‌ها و موانع فعلی صادرات در عرصه بین المللی، عنوان کرد: تحریم‌های ظالمانه بین المللی، تبعات ناشی از جنگ روسیه و اوکراین به ویژه دامپینگ کشور روسیه که منجر به کاهش شدید قیمت‌های فولاد شده، اختلافات آمریکا و چین که بر بازارهای آسیای جنوب شرقی تاثیرگذار بوده و مشکلات اقتصادی چین که صادرات به این کشور را دچار مشکل کرده، از جمله چالش‌ها در این حوزه محسوب می‌شوند.
این کارشناس فولادی خواستار در اولویت قرار گرفتن مواردی نظیر تولید و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا و تکمیل سبد محصولات خاص در جهت افزایش سهم در بازارهای هدف صادراتی شد.
ناطقی اضافه کرد: همچنین صنعت فولاد در بُعد داخلی با چالش‌های متعددی از جمله تغییرات مکرر و بعضاً غیرکارشناسی قوانین و مقررات، وضع عوارض صادراتی، کمبود و افزایش بهای حامل‌های انرژی، رقابت منفی برخی رقبای داخلی، افزایش مکرر هزینه‌های حمل جاده‌ای و ظرفیت محدود پذیرش تریلرها در مرزها و گمرک‌ها مواجه است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هر چند با وجود تمام این موانع و مشکلات و با در نظر گرفتن نیاز ارزی شرکت‌های فولادی، با تدابیر موثر و به موقع صورت گرفته، افزایش صادرات به بازارهای جایگزین در کشورهای همسایه در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.