جستجو

سخت‌ترین بحران انرژی دهه‌های اخیر، هزینه یک تریلیون دلاری برای اتحادیه اروپا تراشیده است.


اتحادیه اروپا در مواجهه با بدترین بحران انرژی شرایط بسیار سختی دارد و حدود یک تریلیون دلار معادل ۹۴۰ میلیارد یورو، برای قاره سبز هزینه در بر داشته است.
ورود به رکود اقتصادی از دیگر تبعات افزایش قیمت انرژی برای اتحادیه اروپاست و اکثر کشورهای عضو تصمیم گرفته‌اند واردات گاز از روسیه را متوقف کرده و یا حتی به مصرف منابع گران‌تری روی آورده‌اند.
بلومبرگ در این گزارش تاکید کرده است که این خسارت‌ها تخمینی است و ممکن است عواقب انرژی برای اروپا تا سال‌ها طول بکشد و انتظار می‌رود که امنیت تامین انرژی پس از پایان زمستان آینده به عنوان یک مشکل اساسی همچنان باقی بماند.
کشورهای اتحادیه اروپا باید ذخایر گاز خود را برای فصل سرد آینده و با پیش‌بینی اینکه نفتی از روسیه وارد نخواهند کرد، پر کنند و این مسئله رقابت جدی با نفتکش‌ها را نیز بیشتر کرده است.
به گفته اندیشکده بروگل مستقر در بروکسل، وضعیت اضطراری بحران انرژی برای اتحادیه اروپا ممکن است تا ماه‌های آینده ادامه داشته باشد و مدیریت این بحران برای دولت‌ها بسیار سخت خواهد بود. در حال حاضر رقابت ‌شدیدی بین کشورها برای پر کردن ذخایر خود شکل گرفته و به این دلیل تقریبا فشار عرضه نفت کاهش یافته است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.