جستجو

شرکت نوریلسک نیکل روسیه که بزرگ‌ترین تولیدکننده نیکل در این کشور به شمار می‌رود دلار را در معامله با چینی‌ها کنار گذاشته و با یوان معامله می کند.


‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شرکت نوریلسک نیکل روسیه در معامله با چینی‌ها استفاده از دلار را کنار گذاشته و محصولات خود را به یوآن به این کشور صادر می‌کند.
به گفته منابع آگاه، برای قیمت‌گذاری نیکل به یوآن، قیمت این فلز در بازار فلزات لندن و بورس کالای شانگهای مدنظر قرار می‌گیرد و قیمت محموله‌ها به یوآن پرداخت می‌شود.
از این جهت طرف روسیه به سمت معامله به یوآن با چینی‌ها روی آورده که می‌خواهد حضور خود در بازار چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده مواد خام در جهان را افزایش دهد و فروش خود در این کشور را بالا ببرد.
روسیه 10 درصد کل نیکل جهان را تولید می‌کند و شرکت نوریلسک بالاترین درجه کیفیت فلز نیکل را به بازار عرضه می‌کند. اگرچه ولادیمیر پوتاتین، میلیاردر روس، و بزرگ‌ترین سهامدار نوریلسک از سوی آمریکا و انگلیس تحریم شده، اما هنوز این شرکت به صورت مستقیم مورد تحریم قرار نگرفته است، با این حال اما شرکت‌های غربی از خرید مستقیم محصولات روسی اجتناب می‌کنند.
از سوی دیگر هم پکن تمایل دارد تا قراردادهای بلندمدتی را برمبنای قیمت محصولات در بورس شانگهای با طرف‌های روسی ببندد.
در حال حاضر بخش قابل توجهی از معاملات کالاهای اساسی در جهان بر مبنای دلار انجام می‌شود، اما با توجه به آن‌که روسیه و چین به شدت پیگیر تجارت به ارزهای ملی و کاهش وابستگی به دلار هستند، این نمودار دستخوش تغییر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.