جستجو

دولت کانادا اعلام کرده که واردات تمام تولیدات فولادی و آلومینیومی از روسیه را تحریم کرده است.


دولت کانادا اعلام کرد با هدف پایین آوردن توانمندی مسکو در تأمین مالی درگیری نظامی با اوکراین، واردات تمامی تولیدات فولادی و آلومینیومی از این کشور را تحریم کرده است.
کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا در بیانیه‌ای، اعلام کرد: اوکراین می‌تواند و باید این جنگ را ببرد. ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا درآمد مورد استفاده روسیه برای درگیری نظامی با اوکراین را قطع کرده یا محدود کنیم. این تحریم شامل تمام تولیدات کامل یا نیمه تمام فولادی و آلومینیومی از روسیه می‌شود.
کانادا از زمان شروع درگیری نظامی روسیه با اوکراین همگام با شرکای غربی خود دست به تحریم روسیه زده و تاکنون بیش از ۱۶۰۰ شرکت و شخصیت روسی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. از سوی دیگر حدود ۳٫۶ میلیارد دلار هم به کیف کمک‌های نظامی و مالی کرده است.
فریلند گفت: ما به دنبال حصول اطمینان از این هستیم که پوتین نتواند با فروش آلومینیوم و فولاد هزینه‌های ادامه جنگ را تأمین کند.
ماه گذشته هم آمریکا تعرفه واردات آلومینیوم و محصولات مرتبط از روسیه را ۲۰۰ درصد بالا برد که از دیشب اجرایی شده است.
روسیه ۶ درصد کل صادرات آلومینیوم در جهان را در ا ختیار دارد و کانادا در سال ۲۰۲۱ معادل ۴۵ میلیون دلار آلومینیوم و ۲۱۳ میلیون دلار فولاد از روسیه وارد کرده است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.