جستجو

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور با اشاره به توانمندی‌های قوی جمهوری اسلامی ایران در حوزه خدمات مهندسی و فنی، گفت ایران آماده تبادل تجربیات و صادرات خدمات مهندسی به همسایگان از جمله پاکستان است.


رضا بستامی با بیان اینکه ایران در حوزه معدن و صنایع وابسته به آن ظرفیت بسیار قوی دارد، اظهارداشت: ما در کشور ۸۱ تنوع معدنی با ذخیره بالغ بر ۶۰ میلیارد تن و حدود ۱۲ هزار پروانه بهره‌برداری، ۷ هزار معدن فعال و ۱۷ هزار صنایع معدنی وابسته به معدن داریم.
بستامی، حوزه معدنی را ظرفیت قوی برای آغاز همکاری‌های جدید با کشور همسایه پاکستان دانست و گفت: با توجه به توانمندی‌های بالای جمهوری اسلامی در حوزه معدن و حوزه خدمات مهندسی همراه با ۴۵ هزار عضو در رشته مهندسی معدن، زمین شناسی، مهندسی متالوژی و مهندسی نقشه برداری و ۱۲ هزار پروانه اشتغال می توانیم برای کشورهای همسایه یک فرصت طلایی مهیا کنیم که از توان تخصصی و تجربه غنی ایران در حوزه فنی بهره‌گیری نمایند.
وی افزود: تجربه ارزشمند متخصصان ایرانی و صنعتگران و مهندسین ما این آمادگی را فراهم کرده است که می توانیم آن را با همسایگان از جمله پاکستان به اشتراک بگذاریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که با ۱۶ کشور همسایه و مرز مشترک دارد. و با توجه به ۳ مرز فعال با پاکستان آمادگی داریم تا خدمات مهندسی را به پاکستان صادر کرده و همچنین صنعتگران، معدنکاران و مهندسان این کشور همسایه را آموزش بدهیم.
وی تصریح کرد: شرکت‌های معدنی ایران می توانند مواد اولیه مورد نیاز صنایع پاکستان به ویژه در حوزه فلز را تامین و برای سرمایه‌گذاری در استان‌های پاکستان نیز مشارکت داشته باشند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.