جستجو

با نزدیک شدن به مهلت قانونی برای معادن در اعماق دریا، پیامدهای زیست‌محیطی مستقیم صنعت هنوز به‌خوبی شناخته نشده است. در ژوئیه ۲۰۲۱، سازمان بین‌المللی بستر دریا (ISA) قاعده دوساله‌ای را به اجرا گذاشت؛ یعنی تعهد رسمی در راستای نهایی کردن قوانین برای همه اشکال استخراج معادن در اعماق دریا ظرف دوسال که معدنکاری در زیر دریا را محدود می‌کرد.
اکنون، ۱۸ماه بعد، ضرب‌‌‌الاجلISA بزرگ به نظر می‌رسد پیشرفت این قاعده در عرصه عمل کند است. با توجه به ماهیت اعماق دریا، درک ما از بخش‌های بزرگ اقیانوس محدود است. بسیاری خواستار درک جامع‌تری از پیچیدگی این محیط قبل از مجاز شدن استخراج معادن در اعماق دریا هستند. شرکت‌هایی که استخراج از کف دریا را آغاز کرده‌اند، قبلا با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند. در اوایل سال‌جاری، گرین اسپیس ویدئویی منتشر کرد که ظاهرا نشان می‌دهد یک کشتی معدنی متعلق به شرکت استخراج سنگ و فلزات معدنی در حال ریختن رسوبات به اقیانوس از یکی از کشتی‌‌‌های خود است که این موضوع، یکی از چالش‌‌‌های مرتبط با استخراج در این محیط را نشان می‌دهد. پژوهشگران دانشگاه اکستر به همراهی آزمایشگاه‌‌‌ تحقیقاتی صلح سبز اخیرا مقاله‌‌‌ای را پیرامون تاثیرات بالقوه‌‌‌ای که معدن‌‌‌کاری در اعماق دریا می‌‌‌تواند بر گونه‌‌‌های دریایی و پستانداران آبزی از جمله نهنگ‌‌‌ها، دلفین‌‌‌ها و خوک‌‌‌ماهی‌‌‌ها داشته باشد، نوشته و خواستار درک کامل‌تری از اثرات بالقوه استخراج معدن در اعماق دریا قبل از تصویب هر قانون جدید شده‌‌‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.