جستجو

قیمت ورق گرم اروپا در آخرین روزهای معامله در ماه گذشته میلادی تثبیت شد.


قیمت ورق گرم فولادی اروپا در آخرین معاملات ماه مارس بدون تغییر باقی ماند. این تثبیت قیمت به خاطر ضعیف بودن تقاضا و علی‌رغم تداوم مصرف این محصولات فولادی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود ثبات قیمت در ماه جاری میلادی روندی کاهشی داشته باشد.
آخرین قیمت خرید و فروش شده قیمت ۹۰۰ یورو معادل ۹۷۷ دلار در هر تن برای تحویل در ماه جولای بوده است. این در حالی است که برآورد خریداران از قیمت‌های آینده ۸۲۰ تا ۸۴۰ یورو به ازای هر تن خواهد بود. یکی از دلایل دیگر کاهش این میزان از قیمت، کاهش عرضه به خاطر کاهش تقاضای بازار بوده است تا فولادسازان بتوانند جلوی ریزش بیشتر قیمت‌ها را بگیرند.
از سوی دیگر ورق گرم کره جنوبی با قیمت ۷۷۰ یورو در هر تن برای تحویل در ماه ژوئن پیشنهاد شده که موجب کاهش قیمت‌ها در اروپا شده است. همچنین ورق گرم ژاپنی برای تحویل در ماه ژوئن به ایتالیا با قیمت ۷۷۰تا۷۷۵ یورو پیشنهاد شده است. قیمت فولاد هند و ترکیه نیز در زمان مشابه، به ترتیب ۷۵۰ و ۸۰۰ یورو پیش‌بینی می‌شود.
طبق آمار انجمن جهانی فولاد، کشورهای اروپایی در مجموع ۱۳.۶ میلیون تن فولاد را در ماه فوریه تولید کردند. تولید فولاد در این ماه نسبت به فوریه سال گذشته در کشورهای اتحادیه اروپا با ۱۲.۶ درصد و در کشورهای دیگر اروپایی با ۲۹.۴ درصد کاهش همراه بوده است. این میزان از کاهش که بسیار قابل توجه است به دلایلی نظیر محدودیت‌های انرژی، کاهش دمای هوا در فصل زمستان و افزایش قیمت سوخت در اروپا بر می‌گردد.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.