جستجو

با توجه به افزایش موجودی آب و برق، میزان عرضه زغال سنگ توسط شرکت معدنی COAL.NS مستقر در هند افزایش یافته است.


شرکت زغال سنگ هند با مسئولیت محدود COAL.NS عرضه به صنایع را افزایش خواهد داد، زیرا موجودی سوخت در شرکت های برقی که توسط زغال سنگ اداره می شود بیش از دو پنجم در یک سال گذشته افزایش یافته است.
فعالان بازار در روز شنبه (۸ آوریل) اعلام کردند شرکت معدنی دولتی هند COAL.NS از لحاظ تاریخی تامین منابع نیروگاه‌ ها را در اولویت قرار داده است، که گاهی اوقات شامل هزینه بخش غیرقانونی از جمله صنایعی مانند کارخانه ‌های ذوب آلومینیوم و کارخانه‌ های فولاد می ‌شود.
به نقل از چندین منبع خبری، در سال جاری، شرکت زغال سنگ COAL.NS مستقر در هند امیدوار است که عرضه به بخش برق را با ۴ درصد افزایش به ۶۱۰ میلیون تن برساند، زیرا تولید ۷۸۰ میلیون تنی برق را مورد هدف قرار داده است.
شرکت زغال سنگ هندی COAL.NS در بیانیه ‌ای گفت: با برنامه‌ ریزی ۶۱۰ میلیون تن برای تامین تقاضای بخش برق، در دسترس بودن زغال ‌سنگ برای بخش غیرقانونی به میزان قابل توجهی افزایش می ‌یابد.
در این میان معامله گران در روز شنبه (۸ آوریل) اعلام کردند این شرکت معدنی COAL.NS می‌ تواند در سال مالی ۲۰۲۴ تا ۱۷۰ میلیون تن عرضه زغال سنگ به صنایع را افزایش دهد. این در حالی است که میزان عرضه زغال سنگ توسط این شرکت در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰۸ میلیون تن افزایش یافته است. باید توجه داشت که میزان عرضه زغال سنگ توسط این شرکت در سال ۲۰۲۳ کمترین میزان در حداقل چهار سال گذشته بوده است.
شرکت معدنی هندی COAL.NS اعلام کرد حتی پس از جبران هر گونه افزایش تقاضای پیش‌ بینی نشده از نیروگاه‌ های حرارتی، دسترسی زغال سنگ به بخش غیرقانونی در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۳ بسیار بهتر خواهد بود.
به نقل از برخی تاجران، افزایش فروش زغال سنگ به صنایع معمولاً حاشیه‌ های سود بالاتری نسبت به قراردادهای بلند مدت اصلی آن با شرکت ‌های آب و برق ارائه می ‌دهد و می ‌تواند به شرکت کمک کند تا در چند فصل گذشته به سود بالاتر خود بیفزاید.
در این میان معامله گران در روز شنبه (۸ آوریل) گزارش دادند علیرغم کاهش ۱.۵ درصدی شاخص Nifty در سال گذشته، سود بیشتر شرکت های معدنی به افزایش ۱۷.۳ درصدی سهام معدن کاران در یک سال گذشته کمک کرده است.
برخی منابع خبری اعلام کردند شرکت COAL.NS در طول سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به دلیل تولید بی سابقه، منابع خود را به شرکت های برق بهبود بخشید و به هند کمک کرد تا از کمبود زغال سنگ که باعث قطع گسترده برق در آوریل شده بود، بهبود یابد.
همچنین تحلیل گران بازار در روز شنبه (۸ آوریل) اعلام کردند زغال سنگ ۷۳ درصد از تولید برق هند را تشکیل می دهد و شرکت های آب و برق بیش از ۷۵ درصد از مصرف آن را تشکیل می دهند. بررسی ها نشان می دهد هند دومین تولید کننده، مصرف کننده و واردکننده سوخت فسیلی در جهان است.

منبع: آرتان پرسانتقال به زباله‌دان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.