جستجو

شرکت معدنی آنگلو امریکن از برنامه های این شرکت برای حل مشکل کمبود آب خود تا سال 2030 میلادی خبر داد.


شرکت معدنی آنگلو امریکن Anglo American در تازه ترین گزارش خود، ضمن اشاره به بحران تامین آب حوزه معدن و صنایع معدنی در شیلی اعلام کرد: این شرکت در نظر دارد با استفاده از راهکارهای جایگزین تا سال 2030 میلادی، بی نیاز از تامین آب شیرین شود. بنابراین آنگلو امریکن با بهره برداری از واحد آب شیرین کن تا سال 2025 میلادی و نیز استفاده از پساب ها تا سال 2030 میلادی قادر به تامین کامل آب مورد نیاز خود خواهد شد.
همچنین، در حالی که بسیاری از شرکت های معدنی شیلی با مشکل تامین آب مواجه هستند و تولید آنها نیز تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته است. اما تولید کلی مواد معدنی این شرکت طی سه ماهه نخست سال 2023 میلادی با رشد 9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2022 میلادی به ثبت رسید.

رشد 28 درصدی تولید فلز سرخ

آنگلو امریکن از تولید 178 هزار و 100 تن مس طی سه ماهه نخست سال 2023 میلادی خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی رشد 28 درصدی نشان می دهد. علت این امر، رشد تولید در معادن جدید این شرکت در شیلی اعلام شده است.
این در حالی است که میزان تولید ذغال سنگ متالورژی این شرکت طی مدت یاد شده، با رشد 59 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2022 میلادی به 3 میلیون و 500 هزار تن و تولید سنگ آهن نیز با افزایش 15 درصدی به 15 میلیون و 100هزار تن رسید.
همچنین طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی، میزان تولید نیکل این شرکت با افزایش 4 درصدی و تولید الماس نیز بدون تغییر نسبت به سال گذشته اعلام شده است.

تولید فولاد سبز

همچنین انگلو امریکن در نظر دارد با همکاری یک شرکت سوئدی گام هایی را در جهت دستیابی به تولید فولاد سبز بردارد. در این راستا طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی برنامه ای جهت تامین هیدورژن سبز در شیلی آغاز کرده و مجوز های میحط زیستی آن را نیز دریافت کرده است.

منبع: ایمیدرو

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.