جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید محصولات فولادی نورد شده توسط فولادسازان اوکراینی در آوریل ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل افزایش یافت.


داده های منتشر شده توسط وب سایت خبری Ukrmetalurgprom نشان می دهد شرکت های فولادی مستقر در اوکراین در آوریل ۲۰۲۳، تولید محصولات فولادی نورد شده را به ۴۸۷ هزار تن رساندند . این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی نورد شده در اوکراین حدود ۱۲.۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۹ می) گزارش دادند میزان تولید محصولات فولادی در آوریل ۲۰۲۳ در اوکراین به ۵۴۴۰۰۰ تن رسید که نسبت به ماه قبل حدود ۸.۹ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که میزان تولید آهن خام نیز در اوکراین در آوریل ۲۰۲۳ برابر ۵۷۴۰۰۰ تن گزارش شد. این در حالی است که میزان تولید آهن خام در اوکراین در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۱۶.۷ درصد نسبت به ماه قبل رشد داشت.
به نقل از چندین منبع خبری، میزان تولید محصولات فولادی نورد شده در اوکراین در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۹۶.۴ درصد در مقایسه با آوریل ۲۰۲۲ افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میزان تولید محصولات فولادی و آهن خام نیز در آوریل ۲۰۲۳ در اوکراین به ترتیب ۱۰۸ درصد و ۸۷.۶ درصد نسبت به آوریل ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۹ می) اعلام کردند در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در اوکراین ۱.۵۱ میلیون تن محصول فولادی نورد شده تولید کردند که ۵۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۲ است.
به نقل از برخی تاجران، میزان ذوب فولاد و آهن خام در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافت. این در حالی است که در ۴ ماه نخست ۲۰۲۳ میزان ذوب فولاد در اوکراین ۱.۸۱ میلیون تن و میزان ذوب آهن خام در این کشور حدود ۱.۷۵ میلیون تن گزارش شده است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۹ می) گزارش دادند حجم کم تولید توسط فولادسازان مستقر در اوکراین با مشکلات لجستیکی، وضعیت نامطلوب بازار جهانی و همچنین با تخریب ناشی از خصومت دو شرکت بزرگ فولادی مستقر در اوکراین به نام های آزوفستال و کارخانه آهن و فولاد ایلیچ در ماریوپول مرتبط است.
به نقل از برخی منابع خبری، اکنون تنها مسیر حمل و نقل برای تحویل آهن خام از اوکراین به خارج از کشور، راه آهن است. بررسی ها نشان می دهد به دلیل هجوم زیاد محموله ها، به دلیل مسدود شدن بنادر دریایی، راه آهن اوکراین نمی تواند واگن های دارای محصولات اوکراینی را به سرعت و به موقع به اتحادیه اروپا پردازش کرده و انتقال دهد. علاوه بر این باید توجه داشت که هزینه های لجستیک برای تحویل کالا حداقل ۲ برابر افزایش یافته است.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۹ می) گزارش دادند با توجه به عوامل ذکر شده در بالا، شرکت های آهن و فولاد اوکراین با سطح پایین استفاده از ظرفیت فعالیت می کنند و حتی برخی از آنها به طور موقت متوقف شده اند. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد از اکتبر ۲۰۲۲، فدراسیون روسیه زیرساخت های برق دولتی اوکراین را گلوله باران کرده است که باعث ایجاد مشکلاتی در تامین انرژی مناطق و صنعت شد.
به نقل از برخی منابع خبری، از ابتدای سال ۲۰۲۳ وضعیت تامین انرژی در اوکراین تثبیت شده است. بررسی ها نشان می دهد شرکت های فولادی به تدریج در حال احیای ظرفیت و افزایش تولید هستند. به طور خاص، Zaporizhstal در ماه مارس کوره بلند شماره ۲ را از نگهداری گرم اجباری خارج کرد. در نتیجه از این پس کارگاه کوره بلند Zaporizhstal با سه کوره بلند کار خواهد کرد. باید توجه داشت که برای بازیابی کامل ظرفیت های تولید فولاد در اوکراین، رفع انسداد بنادر داخلی برای محصولات آهن و فولاد مورد نیاز می باشد.
در سال ۲۰۲۲ فولادسازان مستقر در اوکراین تولید محصولات فولادی را به ۶.۲۶ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولد محصولات فولادی توسط فولادسازان اوکراینی در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۰.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.
بررسی ها نشان می دهد میزان تولید محصولات فولادی نورد شده در اوکراین در سال ۲۰۲۲ به ۵.۳۵ میلیون تن رسید که نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۷۲ درصدی همراه بوده است. همچنین باید توجه داشت که میزان آهن ذوب شده در اوکراین در سال ۲۰۲۲ به ۶.۳۹ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل حدود ۶۹.۸ درصد افت داشته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.