جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، فولادسازان اوکراینی میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل را در ماه می ۵۹ درصد نسبت به ماه قبل افزایش دادند.


داده های خدمات گمرکی دولتی نشان می دهد شرکت های فولادی مستقر در اوکراین در می ۲۰۲۳، صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل را به ۵۷.۲۵ هزار تن رساندند. همچنین از نظر پولی نیز، میزان صادرات محصولات ذکر شده از اوکراین با ۱۴.۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۰.۳۵ میلیون دلار رسید.

فعالان بازار در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) گزارش دادند میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولادی نورد شده طویل در می ۲۰۲۳ در اوکراین حدود ۱۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. این در حالی است که حجم صادرات سالانه این محصولات از اوکراین در می ۲۰۲۳ با افزایش ۱۶.۸ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، در ژانویه تا می ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در اوکراین ۱۸۹۷۰۰تن محصول فولادی نورد شده طویل صادر کردند. همچنین بررسی ها نشان می دهد درآمد حاصل از فروش محصولات ذکر شده به خارج از کشور در ژانویه تا می ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰.۸ درصد کاهش داشته و حجم صادرات ۴۷.۲ درصد افت داشته است.

تحلیل گران بازار در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) گزارش دادند مقاطع و میله های نورد گرم فولادی با کد نامگذاری 7213 بیشترین میزان صادرات را در ۵ ماه گذشته از اوکراین داشته اند. باید توجه داشت که میزان صادرات این محصولات در ۵ ماه گذشته از اوکراین حدود ۹۴.۵۴ هزار تن به ارزش ۶۳.۳۶ میلیون دلار بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، اوکراین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۲۲.۹ هزار تن مقاطع و میله های نورد گرم فولادی با کد نامگذاری 7213 صادر کرد که دارای ارزش ۱۵.۲ میلیون دلار بوده است. توجه داشت که میزان صادرات محصولات ذکر شده از اوکراین در ماه می نسبت به ماه قبل، از نظر حجم حدود ۱۲.۳ درصد و از نظر پولی ۸.۳ درصد افزایش یافت.

در این میان تحلیل گران بازار در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) اعلام کردند میزان صادرات مفتول فولادی کربنی با کد نامگذاری ۷۲۱۲ در ۵ ماه گذشته از اوکراین حدود ۵۰.۵۳ هزار تن به ارزش ۵۰.۱۹ میلیون دلار بوده است.

بررسی ها نشان می دهد، اوکراین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۱۰.۴ هزار تن مفتول فولادی کربنی با کد نامگذاری ۷۲۱۲ صادر کرد که دارای ارزش ۹.۷۴ میلیون دلار بوده است. توجه داشت که میزان صادرات محصولات ذکر شده از اوکراین در ماه می نسبت به ماه قبل، از نظر حجم حدود ۶.۷ درصد و از نظر پولی ۰.۵ درصد افزایش یافت.

فعالان بازار در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) اعلام کردند سه پیشرو در میان انواع محصولات فولادی طویل نورد شده از نظر حجم واردات به اوکراین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ شامل میله ها و مفتول های فولاد کربنی بدون پردازش با کد نامگذاری ۷۲۱۴ بوده است. بررسی ها نشان می دهد حجم صادرات محصولات ذکر شده با کد نامگذاری ۷۲۱۴ در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود ۲۵.۸۸ هزار تن به مبلغ ۱۶.۴۱ میلیون دلار بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، شرکت های فولادی مستقر در اوکراین صادرات میله ها و مفتول های فولاد کربنی بدون پردازش با کد نامگذاری ۷۲۱۴ را در ماه می ۲۰۲۳ به ۱۸.۳ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات این محصولات در مارس ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل ۱۴.۷ برابر شده است. باید توجه داشت که درآمد حاصل از صادرات این محصولات از اوکراین در می ۲۰۲۳ حدود ۱۰.۹ میلیون دلار گزارش شد که نسبت به ماه قبل 10.9 برابر افزایش یافته است.

در این میان معامله گران در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) گزارش دادند بزرگترین مصرف کنندگان محصولات فولادی نورد شده طویل اوکراین در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۳ شامل رومانی و لهستان بودند. بررسی ها نشان می دهد از نظر پولی رومانی حدود ۴۸.۴۹ درصد و لهستان حدود ۲۵.۳۵ درصد از محصولات فولادی نورد شده طویل اوکراین را خریداری کرده اند.

همچنین منابع خبری اعلام کردند در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۳ لهستان حدود ۳۷.۴۵ درصد و آلمان حدود ۲۰.۴۴ درصد از مفتول نورد گرم اوکراین را خریداری کردند که مجموع محصولات مصرف شده توسط این دو کشور به حدود ۶۰ درصد رسید. باید توجه داشت که ترکیه با تامین ۶۵.۰۴ درصد از محصولات مورد نیاز اوکراین، تامین کننده اصلی محصولات فولادی تخت نورد سرد بدون پوشش اوکراین در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ بود.

فعالان بازار در روز یک شنبه (۱۸ ژوئن) اعلام کردند از جمله خریداران اصلی سایر أنواع میله ها و مفتول فولادی اوکراین در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۳ می توان به مولداوی، رومانی و عراق اشاره کرد. بررسی ها نشان می دهد مولداوی حدود 32.8 درصد، رومانی حدود ۲۴.۴۳ درصد و عراق حدود ۱۴.۰۵درصد از میله ها و مفتول فولادی اوکراین را خریداری کردند.
در سال ۲۰۲۲ شرکت های فولادی اوکراین صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل را به ۷۴۸.۹۵ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۹.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

به نقل از برخی منابع خبری، درآمد فولادسازان از صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین در سال ۲۰۲۲ با ۵۵ درصد کاهش در سال به ۶۹۳.۵۳ میلیون دلار رسید. بررسی ها نشان می دهد بیشترین صادرات میله ها و مفتول نورد گرم با کد نامگذاری – ۷۲۱۳ از اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۰۶.۶ هزار تن به مبلغ ۳۱۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به شاخص سال ۲۰۲۱ به ترتیب ۵۶.۱ و ۵۴.۲ درصد کاهش داشته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.