جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید محصولات فولادی در ترکیه در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۶.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.


داده های منتشر شده در وب سایت انجمن جهانی فولاد نشان می دهد میزان تولید محصولات فولادی در ترکیه در ژوئیه ۲۰۲۳ به ۲.۸۹۲ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ترکیه در ماه ژوئیه با رشد ۶.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

فعالان بازار در روز چهارشنبه (۲۳ اگوست) اعلام کردند فولادسازان مستقر در ترکیه در ژوئیه ۲۰۲۳ نسبت به ژوئن سال جاری میزان تولید محصولات فولادی را ۱.۵ درصد کاهش دادند.

به نقل از چندین منبع خبری، در ژانویه تا ژوئیه سال جاری، شرکت‌های متالورژی ترکیه ۱۸.۸۱ میلیون تن محصول فولادی تولید کردند. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی در ترکیه در ۷ ماه نخست ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳.۵ درصد افت داشته است.

در این میان معامله گران در روز چهارشنبه (۲۳ اگوست) گزارش دادند میانگین تولید ماهانه محصولات فولادی در ترکیه در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ به ۲.۶۹ میلیون تن رسید. این در حالی است که میانگین تولید ماهانه محصولات فولادی در ترکیه در ۷ ماه نخست ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۱۳.۶ درصدی همراه بوده است.

همانطور که مرکز GMK پیش از این گزارش داده بود، فولادسازان مستقر در ترکیه از ماه مارس ۲۰۲۳ به دلیل کمبود تقاضای صادراتی و فروش ضعیف داخلی متضرر شده اند. باید توجه داشت که بازارهای صادراتی توسط محصولات فولادی ارزان آسیایی تسخیر شده است، در حالی که محصولات فولادی ساخت ترکیه به دلیل قیمت تمام شده بالاتر نمی تواند در صحنه جهانی رقابت کند که با هزینه بیشتر تولید توجیه می شود.

به نقل از برخی تاجران، بازار داخلی ترکیه نیز به دلیل بی ثباتی کلان اقتصادی، کاهش ارزش لیر و عدم اطمینان نسبت به توسعه آینده بازار غیر فعال می باشد. بررسی ها نشان می دهد اخیراً مقامات ترکیه مالیات بر ارزش افزوده محصولات فولادی را به میزان ۲۰ درصد افزایش داده و مالیات غیر مستقیم بر سوخت را افزایش داده اند که باعث کاهش اطمینان در بازار فولاد این کشور شده است.

همچنین تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۲۳ اگوست) اعلام کردند در این زمینه متالورژ های کشور ترکیه خواستار اقدامات حمایتی برای جلوگیری از واردات محصولات دامپینگ و بی کیفیت به این کشور بر اساس رویه های جهانی از جمله واردات از ایالات متحده و اتحادیه اروپا هستند.

به نقل از چندین منبع خبری، ترکیه از نظر تولید محصولات فولادی در رتبه هشتم جهان قرار دارد. بررسی ها نشان می دهد شرکت های فولادی مستقر در ترکیه در سال ۲۰۲۲ میزان تولید محصولات فولادی را به ۳۵.۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.