جستجو

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران گفت: قیمت فولاد در یک هفته اخیر به دلیل دلار صادراتی، یعنی دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، در روند کاهشی قرار داشت.


محمد صادق چیت‌ساز اظهارداشت: شمش القایی در روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ به قیمت ۲۲ هزار و ۵۷۰ تومان در بازار معامله شد که البته این نرخ نسبت به روز قبل ۱۰۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش قیمت داشت. از سوی دیگر، قیمت فولاد در هفته گذشته به دلیل دلار صادراتی، یعنی دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، در روند کاهشی قرار داشت.
وی گفت: با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت و کمرنگ شدن ارز صادراتی، قیمت آهن و فولاد وارد روند افزایشی شد. در این راستا، تنها مورد خاصی که در بازار فولاد در هفته جاری کاهش قیمت را تجربه کرد، قیمت ورق گرم بود که با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بورس کالا عرضه شد. اگر چنین اتفاقی نمی ‌افتاد، قیمت ورق گرم هر کیلوگرم ۳۲ هزار تومان نرخ‌گذاری می‌شد.
عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران افزود: برای قیمت‌گذاری و عرضه محصولات در بازار فولاد ۹ دستگاه دولتی مشغول تحقیق و تفحص هستند که نقش مهمی در تنظیم بازار فولاد دارند.
به گفته چیت‌ساز، این هفته نرخ پایه میلگرد با قیمت ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان در هر کیلوگرم قیمت‌گذاری شد که این نرخ نسبت به قبل ۲۵۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش را به ثبت رسانده است.
وی در پایان با اشاره به وضعیت صادرات فولاد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ جمعا میزان صادرات کشور ۱۴.۵ میلیون تن انواع محصولات فولادی بود که این میزان به نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن شمش فولادی صادر شد، ضمن اینکه در این سال صادرات تختال فولادی ۲ میلیون تن و ۵۰۰ هزار تن انواع ورق از جمله صادرات محصولات فولادی بود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.