جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، قیمت کویل نورد گرم فولادی و زمان تولید فولاد خام در ایالات متحده در هفته اول ژوئن کاهش یافت.


شاخص ماهانه فولاد خام (MMI) در ایالات متحده همچنان نزولی است و از ماه می تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۶.۹۳ درصد کاهش یافته است.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۶ ژوئن) اعلام کردند قیمت ورق فولادی تخت در ایالات متحده پس از اوج گیری در آوریل به حرکت نزولی خود بازگشت، در حالی که قیمت کویل نورد گرم فولادی تا سطح قیمت اعلام شده در مارس ۲۰۲۳ کاهش یافته است.
به نقل از چندین منبع خبری، در مجموع قیمت کویل نورد گرم فولادی در ایالات متحده نسبت به بالاترین سطح خود در ۱۴ آوریل ۱۳ درصد کاهش یافته است. در همین حال بررسی ها نشان می دهد قیمت هر دو نوع کویل نورد سرد و کویل گالوانیزه گرم فولادی در ماه ژوئن کاهش شدیدتری نسبت به ماه گذشته داشتند. باید توجه داشت که قیمت ورق فولادی در ماه ژوئن کمتر از ۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.
خبرنامه هفتگی رایگان MetalMiner که اطلاعات به روز قیمت فلزات را ارائه می دهد، تغییرات قیمت فولاد خام در ایالات متحده را از ژوئن ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ منتشر کرده که به صورت نمودار زیر است.

بررسی میانگین زمان تولید فولاد خام در ایالات متحده

معامله گران در روز سه شنبه (۶ ژوئن) گزارش دادند میانگین زمان تولید فولاد خام در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۳ در ایالات متحده به پایین ترین حد خود رسید که در آگوست ۲۰۲۲ اعلام شده بود. بررسی ها نشان می دهد از آنجایی که قیمت فولاد در ایالات متحده به سمت روند نزولی تمایل داشت، میانگین زمان تولید فولاد خام نیز به پایین ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسید.
در همین حال بررسی ها نشان می دهد میانگین زمان تولید کویل نورد گرم فولادی در ایالات متحده در پایان ماه می ۲۰۲۳ به طور متوسط سه هفته بوده است. باید توجه داشت که این کمترین زمان تولید کویل نورد گرم فولادی از آگوست ۲۰۲۲ بوده است. همچنین از زمانی که MetalMiner شروع به پیگیری زمان تولید در دسامبر ۲۰۱۸ کرد، زمان تولید اعلام شده برای کویل نورد گرم فولادی در پایان ماه می ۲۰۲۳ فقط کمی بیشتر از پایین ترین زمان تولید این محصول در جولای ۲۰۲۰ بوده است که برابر ۲۰۵ هفته ذکر شده بود.
همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۶ ژوئن) گزارش دادند با اینکه کویل نورد گرم فولادی قیمت و زمان تولید کلی پایینی دارد، اما باید توجه داشت که زمان تولید قبل از تغییر روند قیمت تغییر می کند. باید توجه داشت که این امر همچنان باعث می ‌شود زمان تولید به یک شاخص پیشرو مرتبط برای تعیین قیمت ‌ها تبدیل شود.
به نقل از برخی تاجران، زمان تولید کویل نورد گرم فولادی در ایالات متحده برای اولین بار در آوریل ۲۰۲۳ پس از اینکه در ۹ هفته نزدیک به پایان مارس به اوج خود رسید، شروع به بازگشت کرد. باید توجه داشت که زمان اعلام شده این تقریباً دو هفته قبل از اعلام بیشترین قیمت کویل نورد گرم فولادی بوده است. بررسی ها نشان می دهد به جز افزایش کوتاه مدت در اواخر ماه می، زمان سررسید تولید در طول ماه آوریل به طور فزاینده ‌ای کوتاه ‌تر شده است.

کاهش واردات در بازار ایالات متحده

فعالان بازار در روز سه شنبه (۶ ژوئن) اعلام کردند علیرغم کاهش قیمت ها و کوتاه شدن زمان تولید محصولات فولادی در کارخانه، برخی گزارش ها حاکی از شک و تردید در میان کارخانه ها و مراکز خدماتی خاص است.
وب سایت خبری Argus Media گزارش داد که محموله های سالم در ماه می باعث شد برخی از فروشندگان جهت قیمت نزولی فعلی را زیر سوال ببرند. برخی فعالان بازار گمانه زنی کردند که این کاهش در قیمت کویل نورد گرم فولادی به جای کاهش معنی دار تقاضای مصرف کننده نهایی، تا حد زیادی به دلیل تردید خریدار بوده است.
در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۶ ژوئن) گزارش دادند با اینکه چشم‌ انداز اقتصادی در ایالات متحده بدتر می‌ شود و هزینه نگهداری موجودی ‌ها همچنان بالا می باشد، اما به نظر می ‌رسد بازارها آینده را متفاوت می ‌بینند، زیرا قیمت محصولات فولادی ایالات متحده در بازار معاملات آتی و بازار اسپات تضعیف شده است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۶ ژوئن) گزارش دادند در پایان ماه می، قیمت‌ کویل نورد گرم فولادی در بازار معاملات آتی Midwest به قیمت ۲۵۰ دلار در هر سنت رسید. این در حالی که قیمت‌ کویل نورد گرم فولادی در بازار معاملات آتی Midwest نسبت به بازار اسپات حدود ۳۰۰ دلار در اوایل ماه ژوئن کاهش یافت، با این وجود باید توجه داشت که داده ها نشان دهنده جو نزولی مداوم در میان فعالان بازار کویل نورد گرم فولادی در ایالات متحده است.
به نقل از برخی تاجران، از سال ۲۰۱۱، قیمت‌ کویل نورد گرم فولادی در بازار اسپات به طور متوسط ۲۳ دلار بر قیمت ‌های این محصول در بازار معاملات آتی برتری داشته‌ است. این رقم به طور قابل توجهی کمتر از قیمت فعلی اعلام شده در بازار اسپات است.
در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۶ ژوئن) گزارش دادند در همین حال، میزان واردات کویل نورد گرم فولادی نیز در روزهای ابتدایی ژوئن کاهش یافت.
به نقل از چندین منبع خبری، بر اساس داده های اولیه از اداره سرشماری ایالات متحده، میزان واردات کویل نورد گرم فولادی در ماه آوریل شاهد کاهش ۱۲.۸۳ درصدی نسبت به ماه مارس بوده است و داده های مجوز از وزارت بازرگانی ایالات متحده نشان می دهد که میزان واردات این محصول در ماه می نیز افت داشته است. باید توجه داشت که علاوه بر کاهش قیمت‌ ها و کوتاه ‌تر شدن زمان تولید کویل نورد گرم فولادی، کاهش واردات نمادی از کاهش تقاضا در بازار بوده است.

کاهش قیمت محصولات فولادی چین در میان تحرکات بازار

فعالان بازار در روز سه شنبه (۶ ژوئن) اعلام کردند قیمت محصولات فولادی چین در سراسر جهان نیز ضعیف است. این برخلاف انتظارات بازار در آستانه بازگشت کشور چین از کووید صفر می باشد. باید توجه داشت که قیمت فولاد چین از لحاظ تاریخی نشان دهنده کف قیمت در بازار جهانی می باشد. با این حال باید بررسی ها نشان می دهد از سال ۲۰۱۲، قیمت‌ کویل نورد گرم فولادی چین شروع به همبستگی ۸۲ درصدی با قیمت‌ های اعلام شده برای کویل نورد گرم فولادی در ایالات متحده کرد. به نظر می رسد که این همبستگی در سال های اخیر تقویت شده و از سال ۲۰۲۰ به بعد به ۸۹ درصد افزایش یافته است.
به نقل از چندین منبع خبری، به نظر می رسد کاهش قیمت محصولات فولادی چین نشان دهنده یک بازار جهانی حدودا نزولی است. بررسی ها نشان می دهد همانطور که در بهبودهای گذشته رخ داد، بهبود مستمر چین تا حد زیادی به نفع بخش خدمات این کشور بوده است. این در حالی است که چین هیچ یک از سیاست ‌های کنترل سخت گیرانه خود را از سر نگرفته است. بررسی ها نشان می دهد موج جدیدی از کووید که انتظار می ‌رود در پایان ژوئن به اوج خود برسد، احتمالاً تقاضای مصرف‌ کننده را که قبلاً خاموش شده بود، کاهش خواهد داد.
در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۶ ژوئن) گزارش دادند بخش تولید چین در ماه آوریل ۲۰۲۳ موفق شد رشد خود را مجددا بازگرداند. با این حال باید توجه داشت که ضعف کلی در اقتصاد چین منجر به اقدامات محرک مورد انتظار جدیدی شده است که می تواند از قیمت فولاد حمایت کند.
به نقل از برخی تاجران در ۲ ژوئن ۲۰۲۳، کابینه چین و شورای دولتی این کشور، بسته هدفمندی را اعلام کردند که معافیت های مالیاتی برای خرید خودروهای برقی را تمدید می کند. گزارش ‌ها همچنین حاکی از آن است که مقامات ممکن است معافیت‌ های مالیاتی را برای تولید کنندگان گران ‌قیمت آغاز کنند و حمایت بیشتری از بازار املاک ارائه دهند. چنین امیدهای محرکی به کاهش قیمت زغال سنگ و سنگ آهن چین در اواخر ماه می کمک کرد.
همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۶ ژوئن) گزارش دادند بزرگترین تغییرات برای قیمت مواد اولیه و محصولات فولادی در ایالات متحده در اوایل ژوئن ۲۰۲۳ به شرح زیر بوده است:
بررسی ها نشان می دهد قیمت کویل نورد گرم فولادی در بازار معاملات آتی Midwest در هفته اول ژوئن به ۷۹۲ دلار در هر تن رسید که نسبت به هفته قبل حدود ۶.۶ درصد کاهش یافته است.
با توجه به داده های منتشر شده، قیمت قراضه فولادی خرد شده در ایالات متحده در هفته اول ژوئن ۲۰۲۳ به ۴۶۷ دلار در هر تن رسید که نسبت به هفته قبل با کاهش ۶.۷۹ درصدی همراه بوده است.
به نقل از برخی منابع خبری، قیمت ورق فولادی چین در هفته اول ژوئن به ۶۰۱ دلار در هر تن رسید که نسبت به هفته قبل کاهش ۷.۷۷ درصدی را تجربه کرده است.
باید توجه داشت که قیمت کویل نورد گرم فولادی چین در هفته اول ژوئن ۲۰۲۳ در محدوده ۵۵۲ دلار در هر تن گزارش شد که نسبت به هفته قبل با کاهش ۸.۱۶ درصدی همراه بوده است.
در نهایت، قیمت زغال کک‌ چین برای دومین ماه متوالی در هفته اول ژوئن به ۲۶۷ دلار در هر تن رسید که افت ۱۵.۷ درصدی را نسبت به ماه قبل تجربه کرده است. باید توجه داشت که قیمت زغال کک‌ در ماه آوریل ۲۰۲۳ بیشترین کاهش ماهانه خود را تجربه کرده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.